fredag 22 oktober 2010

Vem, vem vem, tell me who

Idag ringer maken, som för övrigt skött markservicen och allt annat, och alltså inte varit med dessa flyttdagar. Han berättar att i morgon ska vi få besök. Kl 11.00. Av nån. Han vill inte säga vem, men säger att jag kommer bli glad.

-Vadå, måste jag bädda sängen? Är det den typen av besök? (Eftersom jag har sjukt ont i hela kroppen pga allt bärande och orkar därför inte lyfta ett finger i onödan här hemma.)

-Japp, det måste du. Den här personen har aldrig varit här. Men du kommer bli skitglad.

Och det är här jag blir misstänksam. För jag litar inte ett skit på min make när det kommer till överraskningar. Det kan lika gärna vara nån från barndomen, som han trooor jag ska bli glad över att träffa, fast jag inte alls skulle bli det eftersom jag redan har kontakt med dom jag vill ha kontakt med. Eller så är det nån gammal granne från någonstans. Sorry, men jag har fan inte tid med mina vanliga vänner, så hur ska jag ha tid med andra.


Eller som den gången han var helt i extas över att köpt mig en present. Vi bodde inte ihop då och när jag öppnade presenten och fann en kromad toaborste, så höll jag på att smälla av. I synnerhet när den inte passade i min lägenhet, men däremot i hans. "Jamen vadå, det är ju inte en toaborste från Rusta direkt."

Ja, då fattar ni varför jag har lite problem här. Plus att jag knappt kan röra mig, och huset ser ut som fan efter makens "markservice" de senaste veckorna. Vi har förvisso städerskor, men de går inte runt och plockar alla triljoner prylar som somliga har en tendens att strö omkring sig.

Och det är ju bara att hoppas att människan inte har en aning om att jag har en blogg...ähuum.

8 kommentarer:

Helena m. 4 sa...

Vore det inte lördag skulle jag tippa på en hantverkare med "takfixarkunskaper"...

MonasUniversum sa...

I wish, men maken säger att han/hon bara kan stanna nån timme. Så då lär det ju knappast vara en hantverkare..

caroline sa...

men såklart kommer den grymma (harkel harkel) massören som du hade för ett tag sedan på hembesök. han har ingen bärbar massagebädd så du får ligga i din egen säng :O mannen har hört och sett hur ont du har i stackars ryggen såklart =)

I min värld sa...

på tal om toaborstar....
Jag fick i födelsedagspresent en flaska T-röd?!?! Sambon (som inte var sambo då) skulle vara vitsig och gjorde nån form av lek med ord för att jag gillar thé. Kan tala om att han var väldigt nära att aldrig bli nån sambo då :-)

Helene sa...

Kan det inte vara så att vederbörande ska "reka" av läget för att kolla hur mycket jobb det är? Om det nu är hantverkar ärende så att säga.

Chrissan sa...

Mattvätterskan???

lenniken sa...

alltså personen ska stanna "nån timme" och tänker då passa på att kolla om du har bäddat sängen???
stäng sovrumsdörren är mitt tips

Psst sa...

Men... men... vem var det da??? Man blir ju NYFIKEN! :P