torsdag 28 oktober 2010

Tack, men nej tack

Som sagt, dålig tajming för min del. Det skulle ha varit enormt roligt, men då jobbet tar så mycket av min tid så vill jag gärna spendera den lilla fritid jag har med talibanen och inte med någon annans barn. Plus att jag har tråkig erfarenhet av reality-tv.

Sen höll maken på att göra på sig när han insåg konceptet. Han förstod inte att det skulle flytta in en annan fru här, utan trodde att jag skulle vara borta hemifrån en vecka, och att han skulle få sköta allt hemma ensam.

Bara nöjet att se hans min när en annan kvinna klev in genom dörren, hade varit värt det.

10 kommentarer:

Helena m. 4 sa...

Tror du gjort rätt val. Det hade väl varit en sak om det hade funnits tid för tittare att lära känna dig via TV (typ Broma fruar el. Östermalms ladies) - men i såna'här snabbkoncept blir det bara yta utan känsla och missförstånden kommer att hagla... Utfallet blir sällan det som produktionsbolaget presenterar innan i teorin.

Singelmamman sa...

De kunde fråga mig, hade i och för sig inte blivit så kul vecka två när mamman i andra familjen får min lägenhet helt för sig själv utan tonåringar. Och första veckan hade nog blivit ganska tråkig också. Mat, blogga, jobb, blogga, facebooka, blogga... prata lite med självgående tonåringar. Lägga sig sent. Så är det att vara en lat en...

Anonym sa...

Va väl bra du inte ställer upp på sån skit tv!!! Förnedring!!

Själv blir jag kanske med i en serie på 4:an om förlossning/förtidigt födda barn. Fast det är mot alla mina principer. Men ändå lite annat koncept..

Monica sa...

Va bra herregud va dom skulle ha klippt programmet konstigt !! BRA där Mona

GudinnanT sa...

Bra tänkt!

Men erbjudadent står kvar...utan kameror. Fast sambon min han sa igår att han inte skulle släppa in dg och att han skulle packa bilen ful i ungar och komma efter mig... så nån semester skulle jag iallafall inte få :)

Och jag vet...det är bara mitt jobb du är ute efter ha ha ha ha

Marlene (Fd Ensamma Mamman) sa...

Jag fick samma erbjudande, och tackade också nej. I ett annat liv kanske...?

Kia sa...

Då och då kan jag tycka att det vore bra att ha din mailadress.

MonasUniversum sa...

Kia: monasuniversum@gmail.com

Mona sa...

Jag har också blivit kontaktad av Mastiff, gissar att det gäller samma sak då.
Jag byter gärna med dig Mona.
Jag tar gärna lite skumpa med tanten i finkvarteret (hell, jag tar gärna lite skumpa närsomhelst med vemsomhelst), Har inga problem med vare sig att ha städerskor, köpa hämtmat eller jobba arslet av mig ett tag.
I stället får du promenera i skogen med en bulldozer, sittq i en ishall och jobba lite nätter.

Eftersom vi båda har långt mörkt hår och heter Mona kanske inte ens makarna märker något :-)
Jag kan till och med starta ett krig eller två om din make skulle börja ana oråd.

MonasUniversum sa...

Mona: Åh fy fan som jag vill byta! Inga problem what so ever!