fredag 15 oktober 2010

När man delegerar och får merjobb

Vi har skaffat oss ett nytt kontor här i Bromma. Vi ska slå ihop våra bolag och flytta till större.

Och eftersom jag tillbringar min arbetstid i Nyköping och grejer behöver ordnas i nya lokalen så delegerar jag. Jag är dålig på det eftersom jag av erfarenhet vet att det blir bäst om man gör allting själv. Man undviker att saker och ting inte blir rätt utförda. Det har jag fått kritik för, så jag tänker att well, for once så ber jag om hjälp.

Jag låter därför maken ta hand om låssmeden som ska installera nya lås.

Maken och jag har jobbat i hop i 122 år. Vi kan varann utan och innan.

Vi är 5 personer som jobbar på huvudkontoret. Plus en s.k. tyst delägare i ett av bolagen, som ska ha tillgång till lokalerna. Likaså Securitas och vår transportgubbe (som kör alla mässgrejer hundra gånger om året). 8 personer inalles alltså. Sen är det alltid bra med ett par extranycklar.

Alla dessa människor är inga okända typer för maken. Han vet om deras existens om man så säger.

Igår frågade jag hur många nycklar han fixat.

"Tre" svarar idioten människan.

8 kommentarer:

Helena m. 4 sa...

Men Mona, nu slår du två flugor i en smäll, maken åker till låssmeden och fixar 7 nycklar till SAMTIDIGT som han köper ny marmelad till dig...
Tahdaaah !

Eva sa...

Du ska bara veta hur väl vi alla känner din make, var o varannan är gift med samma make - tror vi iaf. Det är bara det att din make är liiiite mer än våra o verkligen är sådär... hmm hur ska man säga det utan att bitcha? Otänkande?
Jag kan säga att min make suckar högt när jag tvingar honom att läsa din blogg för han känner så väl igen sig i många saker. Och vägrar han läsa själv så blir det helt enkelt högläsning. ;-) För så lätt ska han inte komma undan.

Lycka till med maken!

Isa sa...

..och med detta inlägg är du nu uppe i 1000 st 2010! Värt att firas med en fanfar: tuuttuuuuttuuu! :-)

Trevlig helg och tack för alla skratt som din blogg förgyller min dag med framför datorn!

Singel i storstan sa...

Och om inte alltför länge har du haft en miljon besökare sen du la in besöksstatistiken! DET måste du fira.

Typ ge bort nåt till besökare 1 000 000.

Lotta sa...

Ha ha finns verkligen din make på riktigt???
Lotta

Karin S sa...

Skitenkelt, då är det upp till honom att ordna så alla 8 kan dela på de 3 nycklarna.

Anonym sa...

Jag tror det är hans ekonomiska sinne - det brukar ingå 3(tre) nycklar i priset när man sätter in ett nytt lås...Vill man ha fler kostar det kronor, och han framstår ju som .. hm ... sparsam(?)/Stina

Mr Lee sa...

Hade jag inte vetat bättre skulle ha sagt som Lotta. Men nu har jag träffat honom IRL och han är ändå rätt trevlig.