lördag 23 oktober 2010

Klockan 04.04

Fifan vad jag inte sov.

Skittabletter

6 kommentarer:

Pernilla sa...

Stackare. Men det var ett snyggt klockslag. Och snart får du pigg och utvilad möta den hemliga gästen.

MonasUniversum sa...

Pernilla: Mmm, men innan dess så ska jag möta upp flyttbilen, och hjälpa till att lasta ur. De kommer 9.30 och gästen 11.00. Dessa tider har maken gjort upp om.

...fatta att jag har problem...

Susanne sa...

Menar du att du inte sov trots tabletterna? Jag tog ½ tablett vid ett tillfälle, föll i hop som ett vrak på golvet efter 30 minuter och sedan tog det nästan 1½ dygn innan jag var vaken.

Ma1in sa...

Mitt tips om du inte tycker du får effekt av propavan:
Krossa tabletten och ät den ihop med något (typ i yoghurt). Testa inte att bara skölja ner en krossad med vatten för de smakar äckel. En krossad tablett tas upp snabbare av kroppen. Ta inte tabletten och förvänta dig snabb effekt, för mig tar det ca 2 timmar innan den verkar och under den tidien försöker jag varva ner och sen ligga och läsa tills jag börjar gäspa ordentligt. Alla reagerar olika på tabletter, man får testa sig fram om vad som funkar. (Jag har brist på sömnhormonet melatonin och behöver tyvärr då och då undrstöd av sömntabletter.)

kryddan sa...

För mig funkar inte heller propavan något vidare, iallafall inte när jag varit sömnlös länge. Somnar inte men känner mig heldrogad. De gånger jag somnar skulle jag lika gärna kunna låtit bli med tanke på hur pucko jag blir dagen efter.

Jag kör tablettdelarvarianten - en halva imovan eller stilnoct när jag lägger mig och en halva när jag vaknar vid 3-4 tiden. Är du rädd för att vara för groggy så testa en dag när du inte behöver sätta dig i bilen på morgonen (vet att du inte har så många sådana iofs...

Och så kör jag atarax mellan varven för att inte hamna i tillvänjning.

Ebba sa...

Propavan suger! Myrkrypningar i hela kroppen som man inte kan göra ett skit åt eftersom man ör helt drogad, USCH!