måndag 11 oktober 2010

Om bloggträffen på fredag

Jag ringde till FondueBoden idag och det blev givetvis lite problem. Nu för tiden så är det ju inte bara att boka, gå dit och sätta sig och ha trevligt. Nänä, nu är det "vilken sittning vill ni ha, 17.00 eller 20.30? Och tar ni 17.00, så måste ni vara färdiga 20.00."

Så hur vill ni göra? Jag sa att OM vi skulle ta den sena sittningen, kan vi sitta i baren från 20 då? "Jo kanske, det blir ju lite trångt eftersom vi har gäster som sitter där och äter också."

Tell me what to do. Restaurangen är jättebra och personalen är supertrevlig, men det finns ju andra ställen....har jag hört. Typ: var? I så fall måste det vara ett ställe som passar alla plånböcker.

Ägaren tillade att "det är aldrig nån som sitter längre än tre timmar så kommer ni 17 så är det inga problem."

Problemet är kanske att en del av er har ett arbete att sköta.

Eller så kör vi 20.30, men kommer vid 20-tiden. Och det kanske finns en bar i närheten dit vi kan gå först. Singlan, vet du?

Jag lovade krögaren att ringa ikväll så snabba er på med svaren här nu. Vi blir minst 15 ätandes (lutar åt 20) så det bästa vore om vi tog den sena sittningen.

25 kommentarer:

Chrissan sa...

Jag kommer på fredag.Bara jag hinner äta upp innan mitt tåg går hem kl 23.25 så kvittar det.;)

Änglar finns dom? sa...

Jag röstar för det sena alternativet men naturligtvis får majoriteten välja.

Singel i storstan sa...

Det finns ett hak i närheten som heter Skvallerhörnan. Men det är nog ett skitställe tror jag. Fast jag gillar namnet. :-) Eller så går vi till persiska cafét och vattenpippar lite...

Men vi kanske kan droppa in från 19-19:30? Alltså på en bar i närheten?

Jag kollar om det finns lite bättre ställen i närheten.

Änglar finns dom? sa...

Dig kan man lita på goa singlan!

Hellfire sa...

Men ÅH vad jag skulle vilja komma jag också! Men jag kan inte och det retar mig som fan. Det blir fler gånger, visst? För man skulle må bra av att se lite andra människor utanför Människobyn, där jag bor. Hoppas ni får trevligt och sketaroligt!

Ting sa...

Ta den sena sittningen.

Änglar; Jag har tappat bort dig.

NinaPX sa...

Sena sittningen röstar jag för och en drink någon annanstans i närheten innan! (någon annan får föreslå ställe, jag är ute på stan ungefär vart hundrade år så de ställen jag brukar föreslå har oftast lagt ner, typ för tio år sedan..). Jisses vad kul / läskigt / trevligt det ska bli! //NinaPX

Anonym sa...

Åh, kör ni så sent så kan/vill jag med komma, om jag får såklart ;)
Mallan
som inte är så bra på att blogga själv men en trogen läsare sedan lääänge :)

Anonym sa...

Alltså kan tyvärr inte vara med pga av att jag sitter i Lullelandet, men har en liten fråga till Singlan.
Ska ni verkligen vattenPIPPA?? Vad säger era äkta makar om detta? :-)

Skojar bara. Ha så kul tjejer

/Liz i Lux

Singel i storstan sa...

Liz: Det finns ett ställe som faktiskt hade en skylt om detta på Upplandsgatan. Tyvärr var det nån som upplyste ägaren om stavfelet. Så numera står det rätt...

Sus sa...

Jag äter gärna tidigt eftersom jag ändå är i krokarna.
Minstingen kommer dessutom så jag åker gärna hem tidigt till henne.

Sus sa...

Cliff Barnes är ju i närheten Singlan...

Suzie sa...

Måndjö, mååååndjööö... 15-20 st, shit vad jag börjar få kalla fötter!! Jag röstar för den senare sittningen.... Palla komma till ett fullsatt bord med andan i halsen direkt från jobbet. Nä mötas innan och dricka alkohol låter bättre. Då hinner man kanske få kontroll över nerverna innan det är dags att äta.

Kia sa...

Jag vill också följa med. Mailade men blev plötsligt nervös över att jag skickat det fel...... Jag kan vilken tid som helst (får inte komma hem för tidigt för mina döttrar) och var som helst.

Ullebulle sa...

Jag skulle ta den sena...det e ju ända fredag :)

Jessika sa...

Jag röstar för den sena sittningen. Det går nattbussar tillbaka till Uppsala och det är Fredag.=)
Ja,lite vin i systemet behövs om jag ska ha nerver att sitta på tjusig restaurang i storstan! =)
Och,vad tusan har man på sig?!

MonasUniversum sa...

Jessika älskling. Jag skulle bli väldigt glad om du har kläder på dig. Det är lite kyligt här i storstan serru.

Nämen allvarligt, det är en typisk kvarterskrog av bättre kvalitet. Liten och väldigt opretentiös.

MonasUniversum sa...

Kia: du kommer. Punkt.

Anonym sa...

Jag måste tyvärr tacka nej till fredag, jag hoppas på nästa gång. Ni kommer få astrevligt och jag kommer va asavis!!

Chrissan sa...

Änglar; jag har också tappat bort dig...:(

Singel i storstan sa...

Sus: Tänkte inte på Cliff Barnes, har själv aldrig varit där. Har du? Får vi plats allihopa på en fördrink?

Unknown sa...

Vi får plats alla på Cliff Barnes. Men vid Vanadisrondellen ligger några. Sen finns även Matvarufabriken som har en mindre bar/bakficka.

Singel i storstan sa...

Jag är aldrig uppe så långt som Vanadisplan. Fondueboden ligger ju nästan där uppe.

Svårt för vissa att hitta kanske? Matvarufabriken äter jag lunch på nästan varje dag och jag tycker nog att det är lite för trångt där? Vi kan ju inte räkna med att det bara är vi...

Karina sa...

Ha det så himla roligt och trevligt på träffen :)

Kram i massor

Anonym sa...

En drink i baren på Hotell Norrtull innan kanske? Eller på Grappa vid St Eriksplan som är lätt att ta sig till och kort promenad från restaurangen ni ska äta på.

Nej, jag ska inte med, men jag är en smygläsare och bor i krokarna :-)