torsdag 14 oktober 2010

Om i morgon fredag med 20 galna brudar

Klockan 19.00 så ses vi påBest Western Time Hotel, Vanadisvägen 12. Enligt säker källa så rymmer deras bar oss utan problem plus att det är väldigt nära restaurangen.

Jag vet att det sitter några stycken därute och trycker. Några som gärna vill följa med men som inte vågar.

Till er vill jag bara säga: Ingen av oss har träffat alla. Jag har träffat 6 personer, varav en är en nära vän sen över 20 år. Alltså sitter vi i samma båt och bara för att jag är den som hörs mest här så betyder inte det att jag inte är nervös. Och när jag är nervös så blir jag ...ehh, toa-nr-två-nödig...Så imorgon kommer jag tillbringa en hel del tid på det lilla rummet innan det är dags att ses. Jag är så nervös att jag är kräkfärdig. Men det kommer ingen av er att notera för jag är en sån jävla bra skådis, hehe.

Om en stund ska jag ringa krögaren så ni som ännu inte tackat ja, GÖR DET NU! När vi kommer till restaurangen så kommer alla att få betala sin del direkt vid ankomst. För att undvika problem.

Herregud vad kul vi ska ha.

37 kommentarer:

Jörgen sa...

Ha det så skoj! Det hade jag haft

Anonym sa...

Det är väll helt ok sålänge du inte har sandaler oxå.....
Camilla

Kia sa...

Shit! NU blev jag nervös. Men på ett roligt sätt.
Oj, har du solat och allt?! Ska man vara fin? Det är försent för mig nu att tänka på det...
Tack för att du fixar och trixar och informerar oss andra!
Oj, vad kul det ska bli!

Kattis. sa...

Hade man bott i Sverige så hade jag dykt upp!Ni får ha det så otroligt roligt.

Sus sa...

Det känns som om jag kommer att hitta...

Anonym sa...

Men fyy fan va nervig jag blev nu!!!!

Tur jag har varit en månad på Kreta (kom hem i förra veckan) garanterat brunare än du Mona, hahahaha!!

Måste man ha snyggkostymen på sig??
Ewa

Singelmamman sa...

Jag känner en, möjligtvis två på träffen imorgon. Finns inget att oroa sig för, jag är jättesnäll. Ofta.

Mimmi sa...

Hoppas ni får jättetrevligt!
Taskig tajming för vår del, lillebror är bara två veckor. Men nästa gång kanske? Och vi har ju träffats, så vi är inte så läskiga! ;-)

pralinen sa...

låter så skojsigt, men jag är ju lokaliserad till södern - skåneland...

NinaPX sa...

En utav två saker händer när jag blir lite nervös i nya sällskap; antingen blir jag knäpptyst eller också tjattrar jag som en papegoja på speed. Osäker på vilken jag föredrar. :-D /NinaPX - nyfriserad men blek!

Ting sa...

Bra att du hittar Sus, för det gör nog inte jag.

Chrissan sa...

Säger som Ting.
Bra Sus om du hittar.
För jag gör det inte! ;)

Eva sa...

Jag är en av dem som inte vågar... den här gången i alla fall. Men nästa gång tänkte jag skärpa till mig, om det blir någon! Jag skulle gärna utvidga min bekantskapskrets lite. Sen kan jag skylla på att vi håller på att flytta oxå :)Men det var ett himla kul initiativ av dig, Mona!

Malde sa...

Och jag har inte träffat någon. Blir säkert jättekul! :-D

Karlskronamamman sa...

Hade jag inte bott i södern hade jag gärna kommit! Hoppas ni får det jättetrevligt!!

Maria sa...

Jag hade verkligen velat komma i morgon, men vi har fan inte varit friska i den här familjen sen barnen började på dagis. I augusti. Det börjar liksom ta lite på krafterna nu, så jag orkar helt enkelt inte ta mig ut på galej. Men lovar ni att ni gör om det?

Tess sa...

Alltså, jag vill VERKLIGEN. Speciellt efter det att du varit inne och hälsat på hos mig, men jag kan inte.
Och jag skulle va så sjukt nervös så jag vet inte om jag skulle ge nåt bra intryck överhuvudtaget.

Nästa gång SKA jag vara med och jag hoppas verkligen att det blir en nästa gång för det låter jätteroligt och spännande att träffa alla er.

Jag hoppas verkligen att ni får en supernajs kväll!

MonasUniversum sa...

Klart att vi kommer göra om det! Jag skulle verkligen vilja att alla som har lust kommer. Och Tess; man kan om man vill och du behöver inte oroa dig för intrycket: det är 20 pers till som har samma tankar...

Camilla: Hade det varit sommar så hade jag inte blivit förvånad om det heller..

wettexvarlden sa...

Jaja. Tugga på bara om hur himla roligt ni ska ha. Jag kan ju alltid gå en runda med hunden. Blä.

Ajja gör inget som jag inte hade gjort.

Rocka loss brudar!

Jag menar hur ofta händer det?

Unknown sa...

Ha en trevlig kväll allihopa, hinner inte komma ( bitchen stänger kl 18 i skåneland) annars hade det varit en till som du träffat innan. Januari under formex kunde det bli en träff tycker jag:)Ville sett dina fötter:)

Ha det, Marie

Lotten Bergman sa...

Jag måste bara kliva in och berömma Mona för att hon tjatar på er för att ni ska våga: det är verkligen jättekul att gå på bloggträff!

En gång på en pub satt vi ett gäng bloggare som inte alls kände varandra och kunde inte sluta skratta. Dagen efter visade det sig att i lokalen satt fyra bloggare till. Som inte vågade ge sig till känna för att vi verkade ha så roligt utan dem ...

(De vågade på nästa bloggträff.)

Det roliga med bloggträffar är dels att man känner varandra fast man aldrig har träffats, dels att det känns som om man känner varandra fastän man inte ens har läst varandras bloggar.

Så, nu har jag tjatat jag också. Ha det jättekul imorrn!

Lotten Bergman sa...

Och så vet ni att bästa medlet mot nervositet är att kasta sig ner på golvet och göra armhävningar, ok?

Fröken Finemang sa...

åh men va roligt ni ska ha det! Bara tanken på att 20 pers är asnervösa, borde ju göra att man blir mindre nervös? Hejja er!

Ni gör väl om det? (Ja?)
Då kommer jag.

Petra sa...

Åh, vad jag känner att jag bor långt bort! Det hade varit jättekul att vara med, men jag får väl ta ett glas skumpa här hemma och skåla med er ändå. Ha det så kul!

Eva sa...

Det ska bli jätteroligt att få träffa så många nya tjejer i morgon. Har bara träffat Mona tidigare så nog är det lite nervöst men mest spännande.....

Tack för att du fixar Mona!

Finnpajsaren sa...

Men vad ska du ha för muta för att styra om det där en ynka jävla dag? Jaha, en skopa älgbajs i brevlådan säger du? Okej.

Anonym sa...

Nu jäkar!!!
Hotell bokat (Elite Plaza!) tågbiljetter köpta....nu är jag på G!!!!

Jag har inte träffat någon av er som kommer och inte känner jag någon heller!!! Men va fan vi lever bara en gång!!! :)

Vi ses i baren kl 19!!! (HJÄLP!)
Ewa/Västerås

Malin J sa...

Det låter som om ni kommer att få en lyckad kväll. Hade jag inte haft fullt upp i helgen så hade jag nog satt mig i min nya och jäkligt ovana bil och kommit dit för att få träffa er i verkligheten.
Se nu till att roa er kungligt och glöm inte att ta lite bilder så att vi andra kan få se sen :D

Jessika sa...

Gissa om jag kommer att behöva vin imorgon kväll! :
http://livsnjutarkolloni.blogg.se/2010/october/utkast-okt-14-2010.html

Anonym sa...

Till sju kanske jag inte hinner, men kl 20.00 ska jag vara på plats! Och hoppas inte alla är uppklädda till tänderna, här blir det mer "after work". OK? / LiSe

Anonym sa...

Nä nu kliver jag in här (klampar). Nu tycker jag att ni börjar bli lite väl hispiga...solarium, kläder osv. Hel o ren o ett glatt humör måste vara det som gäller;).
Ewa i Västerås, helt rätt inställning.
Det kommer att bli kanontrevligt (såklart). Alla här verkar jättehärliga. Nästa gång hänger jag på! /ia

Gabriella sa...

Det här fixar ni, tjejer! Jag åkte ensam till Kanarieöarna med 48 okända tjejer på Mix Megapols tjejplan. Det gick bra det med, och jag fick vänner för livet.

Ha det så jättetrevligt!

Jessica sa...

Mycket trevligt initiativ o jag hade gärna hängt med om jag bott i sthlm. Om det blir en nästa gång så vore lite längre framförhållning jättebra, då kan även vi "utomsockens" få tid fixa så att vi kan komma!

Ha så himla kul! På lördag väntar vi oss rapporter o gärna bilder på era bloggar!

Kram

Anonym sa...

Vilket skitbra intitiativ, jag hade gärna hängt på, tyvärr var lite annat redan planerat. Du får helt enkelt planera in en träff igen :)

Häls, (en av dina skåne-groupies)
Åsa

Malin sa...

Inte ett dugg avundsjuk....lovar...faaaaaaan! Vad är väl en bal på slottet när man får åka hem till chefen i Uppsala för en middag med "ledningen" och respektive?

cruella sa...

Lyssna på Lotten, hon har som alltid rätt. Både när det gäller bloggträffar och armhävningar. Och basket.

Joanna sa...

Jag misstänker att jag också kommer framåt åtta. Hoppas att ni väntar på mig :-)

Kram
Joanna