onsdag 27 oktober 2010

Om att byta familj...i tv

Hörrni, jag har fått en rolig förfrågan från produktionsbolaget Mastiff. De skall tydligen göra en svensk variant av Wife Swap. Ni vet det där amerikanska programmet där två fruar byter familj under en vecka.

Och med tanke på att jag jobbar jämt, vill ha ordning och reda hemma, skäller på maken, har stränga rutiner med talibanen, har restaurangmat hemskickad och är uppe i ottan, så kan man ju räkna ut med lilltån att jag i så fall skulle hamna hos nån jädra tomtefamilj med 14 ungar och skitäckligt hemma. Som bergis är djupt troende och skulle smälla av när de hör mitt svärande i tid och otid. Eller några hurtbullar som tränar för Stockholm Marathon. För, som ni vet så måste man ju inta den andra fruns roll 100%. Tänk om det är en pappa som sitter och glor på p-rullar hela nätterna. Tänk om det är ett äcklo. Vad gör man då liksom?

Några kompisar tycker att jag ska säga ja. Jag undrar dock om alla tänker klart här: vad säger kära finväninnan här i hooden, som jag dricker te med i ottan på lördagar. Jag har svårt att se henne dricka te med en...annan.

Eller mitt mammagäng, som jag äter middag med en gång i kvartalet. De lär få ett nytt fejs den dagen. Också dessa damer är här från hooden.

Däremot gör det ju inget om den andra frun tar mitt inbokade gynbesök. Det går så bra så när jag tänker efter.

Jag är bra sugen, men tajmingen är inte så där jättebra, inspelning nu i november.

Fast det är klart, maken skulle behöva få sig en rejäl tankeställare. Jag messade honom och fick svar:

"Eller hur att vi ska!"

Jag:

"Du kommer kyssa marken jag går efter den veckan!"

Eller väninnans svar. (Vi har en grej om att våra män ibland bör sättas på ett flygplan till ett speciellt ställe i världen. Lång historia som är för privat att dra här, men det är ett stående skämt oss emellan.)

Jag: "Jag tror inte jag vill, men det skulle vara ett wake up-call för somliga som har stand by-biljett till xxxxxxx."

Väninnan: "Kör hårt, herregud, det spar oss flygbiljetten!"

25 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Ikke gjør det. Værsåsnill.

Suzan sa...

coolt! GÖR DET!!

GudinnanT sa...

Jamen du vi kan byta...bara 6 ungar hemma ålder från 19-4 år har en nattarbetande sambo å jobbar ju själv nätter på fängelse...fast vi är ju inte toende på nåt vis men har ju sambon galna ex som man får passa sig jävligt noga för...barn som tror vi är ett fritis eller ungdomsgård...jag skulle ha semester hos dig och du skulle få nåt att bita i det lovar jag fast utan kameror:)

Ewa sa...

Do it, Mona! Bara gör det!!

MonasUniversum sa...

Oslo: nä, jag tror jag låter någon annan få chansen.

Suzan: som sagt, tajmingen är inte så bra.

GudinnanT: Kan vi byta? Alltså bara jobbet. Jösses vilket intressant jobb. For real.

Ewa: Skulle vara för miljöombytet då!

GudinnanT sa...

Men jag är städfreak jag med...bara det att jag fan aldrig hinner plocka undan allt som blir under dan...

Å jag kan höra med jobbet om du kan få va min praktikant ett par dagar/nätter :)

Å det är ett skit kul jobb å bäst är väl att man MÅSTE vara bestämd inget velade här inte :) Sitter inte små killar där jag jobbar om man säger så...utan bara tunga brott som ger mer än 4 år i fängelse...Och jag jobbar på den avdelningen där alla män som döms till mer än 4 år måste komma för att få sin vidare placering.

Du kan säkert googla dig fram till vart jag jobbar ;)

Dubbelörn sa...

Ähh kom igen, det här kan bli hur bra som helst!

Wake up call för kära mannen din ;).

Du hamnar säkert hos någon som är helt utan regler, ungarna äter när de har lust o då är det "mikrad mat". Ingen städar o prylar precis överallt. Eller, så hamnar du hos värsta hurtbullarna som joggar varje morgon, orienterar under helgerna med alla barnen o matsäck med förstås.

Och du, du svär enbart här på bloggen. Hemma gäller peng till Talibanen :D

Kom igen, tacka ja!!

Smilla sa...

Det är en bra chans. Vi brukar prata om att göra det i vänskapskretsen för att öppna ögonen på dem som behöver :D

Monica sa...

varför bara wake up call på maken ? Mååååna?
kanske för dig med eller hur, finns faktiskt makar som er hur sega trågiga och inte alls med, TÄNK PÅ DET DU!!

Smultronblomman sa...

NEJ NEJ NEJ! Fjuns kompis föräldrar ställde upp i TV3 för några år sedan och det blev så himla FEL! Kompisens pappa framställdes som en tuttfixerad halvpedofil och kompisens mamma framställdes som städgalen pedant-kommendant! Det regisseras och fixas till så sanning är det inte. Nej, Mona, GÖR DET INTE!!!!!

Fru Venus sa...

Fick det där erbjudandet för nån månad sen, men tänkte på alla skräckscenarior som finns! Dessutom tyckte jag personligen att man inte ska blanda in barn i den där soppan. Monstermalla har också fått erbjudandet, de läser tydligen bloggar för att hitta bra gäng :-)

Änglar finns dom? sa...

Jäkla tur att man är hemlig då....haha!

Sugen sa...

lycka till puss

Lee sa...

Haha... det hade varit härligt att se dig där... jag lovar att du hade fått sitta ner och slöa en vecka! Tills du hade fått nippran! =) Det hade varit bra tv det! =)

Chihuahuakvinnan sa...

Om du ska vänta på att tajmingen ska vara rätt tror jag aldrig du får till nåt sånt för jag har en känsla av att du alltid har fullt upp!

Kan vara helnyttigt för hela familjen och kanske få till en del ändignar som behövs men framför allt tror jag man uppskattar varandra ännu mera efter en sån resa.

OM du gör det så stort lycka till :)

Anonym sa...

Först tänkte jag självklart... Mona fixar det hur lätt som helst. Det blir nog riktigt bra, men sen vet man ju inte hur det vinklas, som nå'n skrev. Skulle vilja skriva "do it", men det vete sjutton... Nej jag vet inte, men skyll inte på timing, det håller inte, för då kan du inte någonsin åka någonstans. Nej ändrar mig igen, gör det! Med dig kan det bara bli sk-tbra TV :-) / LiSe

Elisabeth sa...

Gomorron!
Hade inte du varit med i TV så det räckte??? Har för mig att jag läste det någonstans här.
Undrar bara :-)

Ysmania sa...

Även om jag hade uppskattat att se dig i verkliga livet (eller?) så tycker jag att du ska låta bli. Av den anledningen att talibanens nattkisserier skulle bli offentliga för alla som tittar på, då den nya frun måste handha problemet varje dag... Lite taskigt mot en så liten tjej.

MonasUniversum sa...

Ysmanin: DET hade du inte behövt oroa dig för, de filmar inte på nätterna.

Jag har för övrigt givetvis tackat nej.

Anonym sa...

DU...det är verkligen ingen annan än just DU som kommer innanför min tröskel i ottan(för det är det ju...)på lördagsmorgonen.Det är ju så kosligt,saknade dig i lördags,och på lördag fyller burkmannen år...kanske söndag vore bättre?
Vi har haft lite"fredagsstämmning"både på mån.,tis.,ons.,tors.,lör.,&söndag....
här i huset så skulle behöva lite teterapi m dig.

Tråktanten sa...

Såå smaskigt för TV-publiken att gotta sig i men sälj dig inte till djävulen! Ta det som ett wake up call och njut av din familj och champagnen och dina dagar!

Raggoparden sa...

Men vad f...de frågade mej också! Jag jobbar ju med hästar och de ville ha nån "tuff utomhusperson". När jag passade frågan vidare till Mannen liksom smälte han in i soffhörnet och kved "va? Skall du byta med en annan mamma/kvinna? Men..var skall hon sova? Och var skall DU sova?"

Lilith sa...

Haha jo det erbjudandet damp ner i min mail också för ett tag sen

Ketchupmamman sa...

Ha. Jag har inte fått det erbjudandet. Men jag hade ju lätt velat titta på dig! Tänk om, tänk om!

Anonym sa...

NEJ!
SKITPROGRAM!
Tror inte jag skulle orka titta ens om det var med dig.