måndag 11 oktober 2010

Förlåt alla andra som inte ska med på fredag

Okey. Nu har jag pratat med krögaren. Eftersom majoriteten röstar för det senare alternativet så bokade jag det. Sus, ta med dig minstingen. För du måste med.

Eftersom vi blir så många, just nu 18 ätandes, så måste vi förbeställa maten. Jag vill veta om någon är vegeterian. Gå in på deras hemsida: http://www.fondueboden.se/ och klicka på Meny.

Dealen är följande: La grande fondue (sjukt god kött- och kycklingfondue) samt en ännu godare Toblerone fondue, två glas vin eller öl och kaffe: 400 kr per person. Jag måste veta om detta är okey med alla eftersom bokningen är bindande när jag väl har lagt den.

Och ni som vill komma men ännu inte sagt nåt: kom igen nu. Alla får plats och alla är välkomna. Men säg inte ja om du inte vet med dig att du kommer. Och glöm inte att nästan allihop av oss har ALDRIG träffat varandra! Kan jag så kan du.

Edit:
Det kanske vore smart om jag skrev vilka som hittills tackat ja;

Mona
Singel i Storstan
Änglar finns dom/Maria
Sus Klurar
Ting (Japp, hon lyckades frigöra sig!)
Helena m. 4
Suzie
Jessika
Kristina
Chrissan
NinaPX
Apan
LiSe
Kia
Malde
Joannas Livsvinst
Ewa
Eva G

Jag fyller på vart efter. Alla är välkomna. Men Micke, ska du verkligen vara ensam kille?

(Singelmamman kommer senare, likaså Maria...eller? Lite oklart där.)

55 kommentarer:

Chrissan sa...

Låter sjukt gott! Jag är på! :)

Singelmamman sa...

Och jag har som sagt ätit innan, men vin kan jag säkert peta i mig. :-)

Anonym sa...

Ha en helt underbar bloggträff och skvallra om allt efteråt:-)

Isabelle sa...

Sjukt avis. Jag vill också bo i Sthlm och gå på bloggträff.
Drick massor av vin och ha en toppenkväll!

Suzie sa...

Jag och restaurangmat har ett litet komplicerat förhållande..... jag mailar dig!!

Ms Spider sa...

Jag är där i tanken, från Tyskland. GRYMT kul och hade jag inte varit upptagen på lördag hade jag f-n flugit upp!

Ett stenkast från Fyndet sa...

Eftersom min lilla loppa fyller 2 på fredag hoppar jag denna gång, men nästa! Nästa gång är jag på!!!!

ninnibeth sa...

Om det inte var för att jag redan är bokad på 2 ställen på fredag skulle jag lätt hänga på! Fondueboden är ett härligt ställe med jättegod mat; anmäl er alla som kan - ni kan inte bli besvikna! :)

Fröken Finemang sa...

jag är galet uppbokad ( i Karlstad), men annars hade jag hängt med er, det lär ju bli fler gånger, så vi ses då!

Unknown sa...

Kött och kyckling för mig, tack!
Vad härligt av dig att organisera upp allt.

Bitten sa...

Vad är väl en bloggträff i Stockholm? Suck. /Askungen

Ting sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Finnpajsaren sa...

Ah men åååååh.
*sur*

Malde sa...

Jag bestämde mig precis. Talade om för Maken att han får fixa mat, Tonåringar och hämtning av lagom beruskad hustru i stan på fredag natt :-)

M a o, jag kommer!

Och ja, jag äter kött och kyckling. Har inte ätit fondue sedan kvällen innan Äldste Sonen föddes :-D Kan berätta om det på fredag!

Anonym sa...

Sena sittningen blir perfekt och maten låter supergod. Bra jobbat! Avvaktar mer info om var och när vi startar kvällen. Har en körning till Arlanda med J innan vi ses, men han ska vara där 17.30, så jag bör hinna hem o sen ta bussen in till stan.
Ska bli hur kul som helst! / LiSe

Annika och labradårarna sa...

Ha så jättejättekul!
Det vore dödsspännandeläskigtskoj att vara med, men Skåne ligger liiite långt bort liksom.
Men det kommer väl fler tillfällen :-)
/Annika

Malde sa...

Kom just på att jag inte har träffat någon av er. Ninnibeth har jag träffat, förstås. Men det går säkert bra! Jag lovar att jag ska göra mitt bästa för att sköta mig ;-)

Jessika sa...

Åh,här har vi chokladknarkarn of all chokladknarkers..tobleronefondue lät helt underbart! Ja,kött å kyckling med förståss. Men kommer absolut att spara mest plats för Toblerone och vin.=)
Jag är på!

Annica sa...

Jag har ju en dejt innan :-) Kan man komma senare? Bra ursäkt om det inte är nå kul. Hörru lilla gubben! Jag ska träffa en massa okända damer nu, Har inte tid med dig mer.

Anonym sa...

Jag kommer!!!!
Ewa, Västerås

Mammy sa...

Jag vill komma men det finns ju inga tåg och bussar som går hem såå sent!!
Vad gör jag.......!?? :/

Tanten som bor för långt ifrån sa...

Jag är så avundsjuk, jag är så avundsjuk *sjunger*

Härligt av dig att fixa denna dejt. Ska man med, ska man ju med denna gången när ingen känner ingen. Typ.
Jag hoppas ni får aproligt och att ni på lördag har ont i varenda skrattmuskel som kroppen så fint har spridit ut.

Sus sa...

Hjärtat är hemma med Minstingen så jag kommer oavsett =)

Sus sa...

Just ja, jag har beslutsångest så jag äter det du äter.

Helena m. 4 sa...

Till de som vill men inte kan pga. boende:
Scandic Hotels har en kampanj de kallar "Staycation" med riktigt billiga rum, kanske ni kan ringa till dem (eller varje hotel) och fråga om de har några rum kvar den natten?

Dubbelörn sa...

åhh så roligt det hade varit, men samtidigt så är det superläskigt! Snacka om att du har morskat upp dig... så impad av dig. Men jag har inte kommit så långt så jag vågar inte... ;)

Häxan sa...

Jag vill också vara med!! men det går inte denna gång. Fan man är ju galet uppbokad....suck!!
Men vi vill höra allt efteråt....snyft.....
Åh, gud vad roligt ni kommer ha!!

Greta sa...

Hade GÄRNA kommit, men är för blyger

Gabriella sa...

Dubbelörn: Jag hade gärna hängt på om det inte vore så att jag redan skulle ut i kväll i Stockholm. (Åka in för två utekvällar funkar inte, när man är lantis med pendlande make och tre knoddar.) Och MIG känner du ju!

Förresten är jag inte alls avis, nejdå, lalalalalalalala ... :-( Hoppas på fler träffar!

Gabriella sa...

Finnpajsarn: Jag är också sur ... på ett hälsosamt sätt, som Mona brukar säga. ;-)

Rosa sa...

VARFÖR GÖR DU SÅ HÄR MOT MIG!?? Ordnar partaj när jag inte kan!??? Framförhållning! OK??!

Joanna sa...

Hej hopp!

Nu är det klart att jag kommer :-). Dealen låter mycket bra. Pusspuss!

Ciao!
Joanna

Karin sa...

Vad kul det hade varit, bor inte i Stockholm tyvärr, men är en läsare till bloggen.

Unknown sa...

Jag tar min morgonpromenad i krokarna, så idag höll jag ögonen uppe för att leta vi-tar-ett-glas-vin-eller-två-innan-maten-platser. Det finns ett hotell, Time hotel, på Vanadsivägen, hörnet Hagagatan. Dom har en lobby-bar som ser trevlig ut och säkert inte överbefolkad en fredagkväll.
Bara några hundra meter från restaurangen.

NinaPX sa...

Super! Boka menyn åt mig, jag ska moffa ordentligt! Å Ting, vadå hoppa av? Du är ju en av de som jag följer och verkligen såg fram emot att träffa! :-( Nä, hoppa på igen nu! Å Mona - underbart fixat och ordnat utav dig! Må gott / NinaPX

Kia sa...

Bra där! Kött, kyckling, Tobler (one, two eller three spelar ingen roll:)) och vin!! Det blir gott.
Spännande!

Dubbelörn sa...

NÄMÄN!!

Gabriella?!?!? Är det jag som är helt borta eller kopplar jag väldigt långsamt...

Gabriella? vem känner jag som heter Gabriella? bor på landet med tre knoddar?

Gabriella alias... vem??, kan det vara... månne måntro?? *skrattar*

Karina sa...

Varför bor jag så långt bort ??

Gabriella sa...

Dubbelörn: Now you know. ;-)

Carina sa...

Jag är såå himla ledsen, jag skulle vilja vara meed!
..men är tyvärr upptagen, nästa gång kommer jag med.
Kram Carina

Kerstin sa...

Å GUD vad jag plötsligt hatar att bo i Dalarna!

(Ha så kul, lyckostar!)

Anonym sa...

Staycation gäller tydligen för 2 pers i dubbelrum..!!! :((
Verkar inte finnas några rum i Sthlm!!!
Då blir det nog ingen bloggträff för mig isf!! :(((((((

Jessika sa...

Scandic Ariadne hade rum ledigt den 15 till den 16:e,för staycationpris. Ligger 3,1 km från Vallhallavägen.Såg att de även har ICA-kundkortserbjudande.
Länk:
http://www.scandichotels.se/Hotels/Countries/Sverige/Stockholm/Hotels/Scandic-Ariadne/?hotelpage=offers

Anonym sa...

Måste man ha egen blogg för att få komma på blogg träff? Tänkte vara lite "wild and crazy" och lära känna folk som gör något helt annat än jag själv (logistiker).
/Monica T

Änglar finns dom? sa...

räkna för sjutton INTE med mig, Mona! Det där e inget för mig men M kommer...

//L

Anonym sa...

Flugornas herre är sjukt sugen på att komma;)

Anonym sa...

Låter ju hur trevligt som helst:)
Är flugornas herre välkommen;)
Letar efter grytlappar med älgmotiv! Har du några tips?
Må bäst,
//micke

Suzan sa...

shit vad många ni blir..*sjukt avis* kan tyvärr inte komma.. är foten frisk så har jag två klasser på kvällen, är foten sjuk kan jag definitivt inte ta mig ngnstans..

hoppas ni får skoj, o ni som vill fortsätta skojsa på lördagen också kan ju haka på sushidejt:
http://ettdussinpannor.blogspot.com/2010/10/bloggtraff-den-1610.html

Suzan sa...

shit vad många ni blir..*sjukt avis* kan tyvärr inte komma.. är foten frisk så har jag två klasser på kvällen, är foten sjuk kan jag definitivt inte ta mig ngnstans..

hoppas ni får skoj, o ni som vill fortsätta skojsa på lördagen också kan ju haka på sushidejt:
http://ettdussinpannor.blogspot.com/2010/10/bloggtraff-den-1610.html

Fredrik sa...

Kuken vad tråkigt!!! Jag spelar ju föreställning i Sunne annars. På ett hotell. Där det finns mat. Så nu kommer ni dit då. Visst?

Z sa...

Men gud vad sjukt roligt! Tyvärr är jag i Värmland och kan inte komma! Men annars hade jag varit på! Aspå! :-D

hanni P sa...

Jag vill komma, men det får bli nästa gång! Ha supertrevligt!

Äjj-Käjj sa...

Om ni ville vara så vänliga att flytta det hela hit till Göteborg så vore det bra. Tack på förhand! Det tar sån jävla tid med taxi från Sthlm.

Tess sa...

Har aldrig varit på bloggträff. Känner ytterst få som bloggar överhuvudtaget. Men jag bloggar och jag hade gärna dykt upp om jag vågat och kunnat.
Men kanske nästa gång, om man är välkommen liksom. Trots att man är nykomling och jävligt skraj.

Hoppas ni får det trevligt!

MonasUniversum sa...

Äjj-Käjj: Du är helt rubbad, men det vet du va? Sätt dig i bilen och kom hit nu för fan. Du har ju halva jävla assyrianska släktet som kan ta hand om alla ungar och maken!

Tess: sätt på dig snyggstassen för du ska med. Kl 21.00 ringer jag till krögaren och lägger till dig. Basta