måndag 4 oktober 2010

Det kan dom haja att jag kommer välja

En gång om året åker jag till Hamburg.

Herregudihimlen vad den visiteringen kommer ta tid.

Hellre det liksom.

Hmm, tänkte på en sak: varje gång jag är på en flygplats och ska igenom larmbågarna så undrar jag hur det går för alla er som har piercingar på ställen där tanter som jag aldrig skulle komma på tanken att håla sig. Ger inte det utslag?

Liksom kul när de för scannern över mufflan och det ger utslag så att halva flygplatsen hör...

9 kommentarer:

Tänkte bara sa...

Det låter som ett aprilskämt.
Hellre scanning än en finger i häcken.

Anonym sa...

de flesta piercingsmyckena är gjorda i titan och väldigt väldigt små. Så de brukar inte pipa alls. Iallafall så har mina inte pipit (har fyra men på väldigt synliga ställen öron, näsa och tunga.).

cesa sa...

Har skruvar och spikar inopererade i underlivet efter en bilolycka, och ja- dom piper!
Går väl sådär att förklara sig utomlands..
I Dubai fick jag gå in i ett rum med en kvinna (?) i burka för att bli undersökt.. oppss..!!
Fast det brukar ordna sig när dom ser alla ärr..

Anonym sa...

Piercingsmycken ger i regeln inte utslag. Precis som blixtlåset på jackan, bröllopsringar och liknande inte ger utslag.

Maskinerna känner inte av ALL metall, utan en viss mängd metall.

Järnflickan sa...

Jag har funderat på samma sak, med tanke på att jag har en piercing.... men ännu inte åkt på någon semester där man behöver gå igenom någon maskin....

Annars är det väl bara slänga av sig tröjan och visa brösten. Wii!

Lina sa...

Inga problem! Piercad i både fiffin och tutten, har hittills klarat mig utan kontroll. Är man orolig gåt det alltid att byta til plastsmycken!
Värre var när jag blev sjuk i Grekland, och inför 5 manliga grekiska läkare fick stå och pilla ut nipplepiercingen inför en lungröntgen. Tystnadsplikten till trots kom sen halva sjukhuset och frågade mig om denna piercing...

Kattis. sa...

Jag har titan stavar vid ryggraden och titansmycken lite här och där.. erm.. där solen inte alltid lyser. Jag puper aldrig för. Titan är ett sådant material som inte piper. Kirurgist stål kan pipa men gör det oftast inte.

GudinnanT sa...

Kan säga så här...går ju igenom "bågar" varje dag på jobbet så det tjuter inte för allt...utan bara om det är en viss mängd.

Som om jag går in och har bygel b-h men inget mera så är det lugnt. Men glömmer jag tex skärp eller namnbricka så ger det utslag.

Så va bara lugn. Det är inget farligt om man inte har nåt att dölja. Och skulle det pipa så får en man pilla utanpå kläder med en metall detektor och kolla av vart det piper och klämma lite. Men skulle du behöva bli kropps visiterad får bara kvinnor göra kroppsvisitation på kvinnor men män får inte kolla på nakna kvinnor...men vi kvinnor vi får glo på nakna killar :)

Annica sa...

Det piper beroende på hur känslig själva scannern är. :-)
Och jag vet.