söndag 24 oktober 2010

En bild säger allt, eller inte



Detta skulle kunna vara en ganska idyllisk bild från finhooden, om det inte vore för skiten ni ser till höger. Det är smycken, nyckelringar och annat jox från en leverantör som vi sålde på Hem- & Villa-mässan.

För två veckor sen.

Och om inte jag är den som lyfter ut skiten så kommer det stå exakt på samma ställe till nästa sommar. För maken lider av Blind-för-allt-som-har-med-plocka-undan-efter-sig-sjukdomen.

Han har den svåra graden.

14 kommentarer:

Agneta sa...

Den lider jag av också ibland tyvärr. Jobbigt, men sant. Fast för mig går den i perioder som tur är.

Järnis sa...

Oh, jag borde också sätta mig ner och läsa just den boken... har inte haft ro bara... Flåt Anders!

Ser för övrigt mysigt ut, även med kartongerna till höger =)

GudinnanT sa...

Å jag som trodde du mena snål makens eldhög:)

Sus sa...

Sv:Packa den stora väskan. Jag kan vara borta i tre veckor.
Skarumä?

MonasUniversum sa...

Stort och smått:Morr, säger jag. Här är det inga perioder, här är det en livsstil..

Järnis: Har precis börjat. Jag älskar titeln så det ska bli intressant. Och ja, det var mysigt. Älsar min öppna spis.

Gudinnanas T: Jamen eller hur! Jag har eldat upp en och en halv säck idag. Medan maken sov hela eftermiddagen.

Sus: I wish.

Solstrålen sa...

Den sjukdomen är väl årets pandemi vad jag kan förstå. Smittar snabbt och våldsamt. Kan ses hos i alla fall någon medlem i snart varje familj.
Tyvärr inget vaccin ännu. Smittskyddsinstitutet jobbar på det.

Anonym sa...

Testat KBT? Ja för makens problem alltså.;)
//Chrissan

Gustav sa...

Ha ha, min sambo lider av samma sjuka. Hon såg inte sina föräldrars kvarglömda termos som stod mitt på köksbänken i över fyra veckor. Jag lät den vara, lite som ett experiment liksom. Det var lite kul när hon väl upptäckte den och fråga vart den kom ifrån.

intern1n sa...

Nyfiken på om maken, som läser här har jag förstått, brukar tagga till när han läst (+ sett bild t o m)om detta recidiva fenomen.

Eller blir det tvärtom?

M a o: kan han ta det eller tjurar han?
i o m detta hoppas jag han inte kan tjura, får då får vi veta det allihopa...

Vilsen sa...

Är första gång här, och gillar det jag ser :)
vill bara säga HEJ!

MonasUniversum sa...

Solstrålen:Hahaha, exakt. En jävla pandemi är vad det är!

Chrissan: Du är rolig du, men why not! Helt ärligt så skulle jag nog behöva det. Han med för den delen!

Gustav: FYRA VECKOR?! Jag hade gått bananas efter 4 dagar!

intern1n: Oftast kan han ta det. Ytterst sällan löser han problemet, men mer troligt är att han låter saken bero!

Vilsen: Tack, och HEJ själv! Varmt välkommen. Jag är astråkigt just nu dock..

Marie sa...

Den sjukdommen MÅSTE vara genetisk...
Mannen o sonen lider av samma syndrom.

Hafen75 sa...

Vad lustigt!
Min Man lider också av den där sjukdomen. Märkligt... ;-)

Sofia - SofiaFj sa...

Det lider nog min gubbe av också. Säg till om du hittar ett botemedel!!!!