söndag 17 oktober 2010

Surpise

I går eftermiddag hade jag lite folk här hemma när maken sträckte över sin mobiltelefon till mig. Det var därför lite larmigt och jag hörde knappt vad kvinnan sa, men det var något om att vi, via några vänner, skulle få något utfört här hemma. Jag hade att välja på tre saker, varav två har jag glömt i skrivandets stund.

Vi har en heltäckningsmatta i sovrummet som man måste maskinrengöra en gång om året för att den ska hålla sig fräsch. Det här året har passerat utan att jag ens noterat att jag faktiskt har ett hus att sköta, så när jag hör orden "gratis mattvätt" så sägar jag ja tack och amen direkt. De kommer i morgon kväll.

Hej och hå vad de ska bli trötta i ögat när de upptäcker att vårt sovrum är 40 kvadratmeter...Skylla sig själva för att inte fråga liksom.

13 kommentarer:

Åsa sa...

Tur att mannen din är smålänning då! Dom kommer försoka kränga på er en maskin för 20 eller 40 000. Kommer inte ihåg riktigt. Så var det för oss iallafall :). Men städar gör dom!

Ting sa...

Åh, skitjobbigt med såna där försäljare!
Avboka skiten!

Sara i Lule sa...

Nej, nej, nej! Dom där människorna säger att man ska få välja på att få en matta, en soffa eller sängen rengjorda. Jättebra tänker man, kom och gör vår äckliga och ingrodda soffa.

Tror du att dom gjorde det? Nä.... I två och en halv timme stod den arma människan och försökte inmponera med en svindyr dammsugare som JAG skulle prova att dammsuga med. Visst hade soffan kunnat bli ren, men det skulle sannerligen inte göras av dom. Dessutom envisades hon med att plocka använda filter ur dammsugaren hela tiden så att vi skulle se all skit hon fick fram ur vårt hem.

Så låt dem vända på trappan! Du vill ändå inte köpa en dammsugare som bubblar vattenånga för 37 000:-

ELLER?

MonasUniversum sa...

Nämen näää, är det sant?! Så klart att det är förresten, vad tänker jag med. Men de kan glömma att de kan kränga på oss något. Maken har svart bälte i försäljning eftersom han är säljare själv. Och jag ger mig fan på att de vill sälja på oss en Kirby, som kostar skjortan. Är det så, så kommer jag garva läppen av mig och gå ned till garaget och hämta upp en Kirby. Oanvänd. Som vi köpte för hundra år sen..

Och jag kan inte avboka, de lämnade inget nummer och samtalet kom från okänt nummer.

Tack för tipset kära vänner. Det här ska bli kul!

Anonym sa...

Jag råkade ut för något liknande för någon vecka sedan. En vänlig herre ringde och berättade glädjestrålande att de hade lottat bland kommuninvånarna och vi hade vunnit en vinprovning!! Naturligtvis gick det hela ut på att kränga lådvis med vin till oss... Karln satt i vårt kök i ett par timmar och tjötade. Till slut köpte vi 2 lådor för att han skulle gå... Fast detta skulle väl aldrig tillåtas i Sverige...

/Liz i Lux

Anonym sa...

Startpris är på ca 40 000:-, sen beroende på hur motsträviga ni är så sänks det undan för undan till ca 22 000:-, dessutom får ni gåvor i form av andra tekniktillbehör t.ex en lap-top mm.

http://www.nwt.se/karlskoga/article61679.ece

Vi hade försäljaren här i sammanlagt 7 timmar för han vägrar gå! Och tro inte en sekund att de kommer städa mattan åt dig, du kommer få använda maskinen medan försäljaren berättar och de passar på att städa "lite här och lite där". Lämna halvfärdiga rengöringar liksom, för de vill ju hinna med att visa så mycket som möligt.

Vi skulle få en sängtvätt, det tog 6½ timme innan vi ens gick in i sovrummet...
Avboka för sjutton!!!

Tro inte en sekund på att maken din är försäljare och kommer avvisa dem för han kommer bli helsåld på maskinen och tvinga dig att använda den. Antagligen med argumenten liknande "nu har ni köpt en så dyr och fin maskin så nu behövs inte städerskorna".

Dammsugaren, eller förlåt "stäääädsystemet", heter Pro-Aqua. Googla lite vet jag?

Sara i Lule sa...

Dom börjar dessutom med att be om en massa namn på vänner som ni vill också ska få ta del av den fina "tjänsten" och ju fler namn ni anger desto finare priser får ni. Detta görs givetvis INNAN mardrömmen börjar, för efteråt vill man ju inte pracka på sina vänner detta.

Säg i alla fall att du inga vänner har!

Anonym sa...

De tre sakerna du får välja bland är "Säng, soffa eller matta".

Petra sa...

Jag skulle avråda från att låta dem rengöra er heltäckningsmatta. De gjorde rent en av våra (lösa) mattor - och den blev sjöblöt. Den fick hänga på tork i över ett dygn innan jag vågade lägga den på parkettgolvet igen. :-) Men sängrengöringen var helt okej. Kanske byta - om du orkar lyssna på försäljaren i 2-3 timmar först. ;-)

Malde sa...

Fick ett sådant samtal för flera år sedan, men nekade till att de skulle få komma hem till oss. När jag läser kommentarerna är jag tacksam att jag nekade...

Lycka till!

Kia sa...

Vi hade en sån försäljare hemma en gång. Men det var en vanlig dammsugare, fast svindyr. Man kunde ha vattentvätt också.
Anledningen till att vi gick med på att släpa in pojkstackarn var att han var ihop med en släkting, så det var ju kul att träffas.
Vi köpte inget, gör någon det?

Gabriella sa...

Nu har du sannerligen chansen att spela på hela ditt register av talanger! They just don't know who they're messing with ... Det här kan bli riktigt kul. Ser fram emot blogginlägget! :-)

Smilla sa...

Oj oj oj. Det är samma som Kirby. De byter bara namn hela tiden. Samma sektverksamhet dock.