tisdag 23 mars 2010

Vissa dagar går bort

Vilket utomordentligt j.ä.v.l.a skitdag jag har haft idag.

Det här med träningen undrar jag om det är så himla bra, plötsligt har jag börjat vakna runt 5-tiden på morgnarna.  Hej & hå vad kul.

Lägg därtill att vi flyttar en butik till en ny, jättestor, lokal, där allehanda problem uppstår..... plus att inredningsbranschen suger jävligt hårt just nu..... att jag har en hel del att göra på kontoret, men inte så mycket tid.... att maken får jobba 14 timmars skift och är utsliten = lättantändlig....att släkt bråkar om arv...att jag är en sopa till mamma....att snöhelvetet aldrig försvinner......

.... gör att jag just idag, men förhoppningsvis bara idag, tycker att livet är mer ruttet än det någonsin varit och skulle någon erbjuda mig ett nytt liv i ett annat land, så skulle jag dra som en avlöning.

My God så less jag är.

25 kommentarer:

Anonym sa...

Hey, hey, hey...stopp och belägg nu va!

Jag tycker att du verkar var en alldeles förträfflig person! Ärlig, insiktsfull och djävligt vettig!

Brara det att du skriver detta inlägg tyder på att du är klok och bra.

Grotta ner dig djupt i de sura tankarna och gå sedan vidare!

Kram,
Petra

Ebba G sa...

Jag tror du är en helgo mamma och ett skönt rivjärn till kvinna. Fullkomligt galen. Men rätt snäll. Och smart. Antagligen skulle du få ett skitbra liv i ett annat land. Fast... talibanbarnet ... och maken och släkten och inredarna.. ja alltså du skulle antagligen längta skiten ur dig efter att få bryta ihop över deras närvaro. ...typ....
Stora kramen!

Markattan sa...

Åh du va, less? Stackare dig. Ibland är det ju bara så där och sen vänder det. Hoppas jag då.

Vad gäller kattpissdoften. Troligast katter som sprider sina "dofter". Köp en smådjursskrämma som håller ohyran borta med ljud de inte står ut med. Katter brukar sky områden där dessa, för människan ohörbara, ljud ljuder. Hoppas det ordnar sig även med det för kattpissdoft är något av det jävligaste man kan ha i snoken.

Markattan

XXX sa...

Det är väl bara att bryta ihop och gå vidare....och du verkar vara på god väg. Ta det lite lugnt, var snäll emot dig.

NinaPX sa...

Men du, du är ju jäkligt bra - glöm inte det. Sen får man vara less ibland, det är ok! Djupa andetag, lite frisk luft och lite gos med ungarna brukar funka för mig när jag mår så där. Choklad och champagne är ju ett annat recept på återhämtning. Ta hand om dig och familjen! /NinaPX

Ting sa...

Stor kram Mona.
Jag tror du behöver lite champagne.

Anonym sa...

Äsch skit i idag, det är bar aatt se framåt.....är det någonting man kan vara säker på så är det att det kommer fler sådana där dagar :)
fast många bra dagar därimellan.

Förresten, hur gick det med svärmor? (om man får fråga?)
/Greta

MonasUniversum sa...

Tack kära vänner. I love my blogg.

Svärmor är inte så bra. Hon dör förmodligen i år. I Kol. Är flyttade till ett hem med vårdpersonal. Sista anhalten liksom.

MonasUniversum sa...

...och Ting: ja. Champagne kan man dränka de flesta sorger i.

Jessica sa...

Tråkigt med bråk om arv. Det tar liksom fram det värsta i folk. Man tycker att man skulle kunna enas kring det att man har varit släkt ohc dela upp grejer under någotsånär ordnade former men arvsfejder kan bli det jävligaste på planeten (av egen erfarenhet).
Du ska minnas att du dessutom nyss har opererats.

Rosa sa...

MONA!! Idag är ju Dagen vi börjar spara till en speciell grej! Vi har något att se fram emot. Jag måste veta vad den kostar så jag vet hur många hundralappar jag måste lägga undan varje dag fram till julafton 2011!!

Pernilla sa...

Men bästaste Moonisch!
Dippar FÅR man ha, speciellt såna här jävliga skitdagar när det regnar och snöar och all skit.

Glöm inte heller att du är nyopererad, det frigörs en herrans massa hormoner och annan skit när man går ner fort i vikt och hjärnan hinner inte alltid med, I know, som nyligen viktopad själv.

Treat yourself med fina saker, varma bad, massage och imorron är en ny dag.

Puss&kram Pernilla

MonasUniversum sa...

Rosa my dear, I found it: 1090 USD..

http://www.louisvuitton.com/us/flash/index.jsp?productId=prod320038

Pernilla. Tack.

Och återigen, tack alla ni andra.

Mitt i Fågelsången sa...

Det där med träning och sömn har jag märkt av... Jag som inte tränat på typ 12-15 år har plötsligt kommit igång och kör 3-4 pass i veckan. Vad händer? Klarvaken 05.25. Varenda morgon.

Finnpajsaren sa...

Oj, du med?

När drar vi!?

Bettan sa...

Trist att höra att du har en sån pissdag, men en del bara är såna. Har inte du ofta vaknat tidigt även förut? Nu kommer du i fortsättningen vakna i en stark, snygg och vältränad kropp också! Önskar att jag kunde komma igång med mer träning också, blir inspirerad av dig.

Jessica sa...

Äter du ordentligt? För att vara opererad alltså.

MonasUniversum sa...

Nä Jessika, jag gör inte det. Och jag måste ta tag i det. Snarast.

MonasUniversum sa...

Bettan: jo, faktum är att jag under perioder brukar göra det. I ärlighetens namn så är det stressrelaterat.

Finnpajsaren: kan vi dra till dom däringa polarna i Thailand? Väskan är packad.

Rosa- vill ha en filt sa...

Mona! 13 kr om dagen måste vi spara! Räknade på en högre dollarkurs för att vara safe!

MonasUniversum sa...

Seriöst. När du lägger upp det så, så är det peanuts! Im in!

Finnpajsaren sa...

Jag har bokat flyg åt oss nu. Extra allt. Vi drar imorgon. Ta med lite mjukglass åt mig!

Stina sa...

Äh! Skärpning!

Förresten, apropå inredning. Har du något guldigt överkast att sälja till en bättre behövande?

Jessica sa...

Man kan ju må rätt skräpigt när man inte äter ordentligt. Och särskilt när man har genomgått en stor förändring. Så typ, ät.

Rosa-ska inte frysa julen 2011 sa...

91 kr i veckan.
Jag ska köpa en stor rosa glasburk i helgen att samla pengarna i. Nu kör vi!

(Teenage sa, varför köper du den inte bara!? Vad är grejjen med att spara? Mitt svar: Det är DET som är grejjen, att inte bara köpa och köpa, utan att spara till något fint som man önskar sig. Ekomoni käre son.)