måndag 22 mars 2010

En dumsnål make

Det är lätt att tro att maken är en gniden typ när man läser min blogg.

Det är han inte.

Däremot är han dumsnål. Vilket retar mig till förbannelse.

Vi sitter i bilen när han öppnar brödlådan och säger;

"Jösses vilken skillnad det är när jag kör bilen." Och syftar på genomsnittsförbrukningen av bensin per mil. Vilket displayen så fint visar.

"Vad menar du?"

"Asså, nu ska vi se." Räknar i huvudet. "Det är ungefär två hundra spänn dyrare när du kör. Asså. Jag kan köra 15 mil längre än du."

"Have a nice trip." Säger jag, och undrar om det inte finns världsligare saker att bry sig om, än hustruns måhända lite slarviga bilkörning.

7 kommentarer:

Mr Lee sa...

Miljövänlig gubbe du har! :)

reneesfotoblogg sa...

Karlar ska bara öppna munnen när dom äter!

Agneta sa...

Men alltså? Vad är det med makar och deras konstiga inställning till kvinnor och bilkörning?! Va?!

Anonym sa...

Tänk på miljön!

Annette sa...

Om nu maken vill spara in på bensinkontot, får han väl ta över alla körningar?
Gäller även hem från fester, för taxi är ju dyrt. ;-)

Kristiina sa...

Nu supportar jag honom till 100%. Det ÄR jobigt när ens partner kör som om bensinen var gratis.

Anette sa...

"full fart spar tid"