onsdag 17 mars 2010

När man inte har jobbat på ett tag och minnet tryter



..så är det lätt att man glömmer koden. Då går larmet och Securitas ringer och vill att jag uppger en återställningskod. Har man inte den så rycker dom ut.

Jag ba': "Alltstå, ehh, vänta lite, jag måste tänka. Öhh.Hmm. Kan du vänta tills jag dragit igång datorn?"

Givetvis hade de inte tid. Jag panikrabblade en massa koder, och till slut kom jag på rätt.  Trots allt så har vi 12 ställen med olika koder på varje plejs. Nä, av säkerhetsskäl har vi inte samma någonstans.

Just det ja. Sa jag att det är jag som är larmansvarig på bolaget?

Märla

4 kommentarer:

Sus sa...

Du vet..när man loosat vikt då är det först och främst hjärnan som minskar.
Tydligen.
Men jag loosar ju ingen vikt så vad fan ska jag skylla på?

Ett Oskrivet Blad sa...

Jobbigt läge... och kanske är det så som Sus säger men brukar det inte vara Lose some - get some? :P

Mr Lee sa...

Du vet att det finns fjärrkontroller till larmen? Visst, det skulle bli 12st på en knippa åt dig, men då är det bara att trycka till det larmar av. (Det går även att lägga in så en fjärr går till alla 12 larmen.)

wettexvärlden sa...

Mannen är sååå stolt över dig. Han är ju säkerhetsminister och du har gjort preciiis rätt!

Tack för snäll hälsning, det kändes bra. :)