torsdag 25 mars 2010

Höjden av, ja vadå?!

På vägen hem stannar maken på Statoil och köper bröd och smör då hustrun inte har varit nån bra huschef den här veckan.

Jag sitter i soffan och ser hur han öppnar kylskåpsdörren. Jag ser själva dörren, men inte in i kylskåpet. Dock gör han en liten, liten, nästintill osynlig rörelse. Armen höjs ett visst antal grader och jag kan lätt gissa mig till att han drog ut sin "chokladlåda" i brösthöjd, för att lägga i en Marabou choklad. Ja, man har ju varit med förr liksom.

Här kan man ju tycka att jag är ute och hojar och "so what".  En helt korrekt synpunkt. Om det inte vore för två saker;

1) Han har nyss lämnat vår största videobutik med ett godislager som inte lämnar något i övrigt att önska.

2) Rakt över gatan från Statoil så ligger en annan av våra videobutiker.

Men nänä, gynna Statoil och tjacka choklad där ba'.

Fast det är klart. Jag kanske bara är lite petig.

8 kommentarer:

Evergirl sa...

Höjden av manlighet tror jag. I bemärkelsen att alla av det manliga könet verkar vara likadana när det gäller det här med priskoll och att typ inte handla hela veckans mat på Statoil eller Pressbyrån utan gå två steg till till ICA. ;-)

Känner igen det där väldigt väl, även utan godisbutik. :-)

Monstermamman sa...

Han kanske bara är mån om att Statoil ska kunna ha kvar sin butik så att folk som tankar ska komma in i er videobutik för att köpa godis eftersom det är så satans dyrt att köpa godis på Statoil?!

Tänkte bara sa...

Har ni en chokladlåda i kylen? Då kom han väl ihåg att den skulle fyllas på just när han råkade befinna sig på Statoil.

LillaBarn sa...

Snart kommer jag hem till Sverige... Då kan jag lova att det blir svensk choklad och lösgodis minsann. Och mannagrynsgröt, snabbmakaroner, falukorv, blodpudding och alla andra helsvenska saker (som jag inte ens gillade innan jag for hemifrån...). Wo-hoo!!!

GudinnanT sa...

Ja inte är det ett tecken på den smålänska snålheten iallafall?! He he

Anonym sa...

På tal om diskussionen med dåliga mammor. Varför finns dagis/fritids? http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/familj/article6844653.ab

Anonym sa...

Maken är inte smålänning!

Petra sa...

ÅÅÅ nu fick du mig sugen på chocklad.. gott