onsdag 10 mars 2010

Om att skita stålar

Vi fick elräkningen för februari härom dagen. Den PRELIMINÄRA.

6.300 kr.

Grattis du kära villabo. Välkommen till klubben för idioter. Och inte fan hjälpte det att installera bergvärme för 18 miljoner. Eller ja, jag kanske överdriver en smula.

Och HUR kunde jag vara FÖR en avreglering av elmarknaden när det begav sig. Jag tyckte det var kommunistfasoner att ha det statligt.

När fan blir gammal så blir han vis. Eller vad det religiös. Jävligt förbannad i alla fall.

13 kommentarer:

absolutjohan sa...

Å fy fasen. Det är alltså nu jag ska vara glad att jag flyttade från hus till lägenhet?

~Johanna~ sa...

Hua! Man kan utveckla elallergi för mindre! Vår på 1500 känns som en pink i havet.....

Gafflan sa...

Något är knas! Den där avregleringen har ju i alla fall inte gynnat konsumenten mer producenten!

Singelmamman sa...

Avreglering! Ha! visa mig något område där vi konsumenter gynnats av avregleringen. Förresten, jag kom på det, inom telefonin, men då får man psykbryt på att det inte funkar istället...

Anonym sa...

Ha ha ha.. kom igen när ni snackar de 10 papp vi kommer upp i denna månad. Världen är galen.

epsilon sa...

Ni lät er bara luras av glädjekalkylerna från pumpleverantörerna. Vi lät borra 200 m. Då behövs ingen elpatron som slår till när det är som kallast och dyrast. Så stackars er

MonasUniversum sa...

Absolutjohan: Kan du haja.

Johanna: 1500, I wish!

Gafflan: Inte mycket!

Singelmamman: Håller med till fullo.

Anonym: Fyfan, stackars er. Jag tror vårt rekord är 8-8500. Sjukt.

Epsilon: Vi hade ett hål, men det var för litet så de borrade ett till, på 185 meter tror jag. Det första ligger nånstans på 160. Men helt klart är att nåt är fel. Å andra sidan så har vi ett ganska stort hus. Hur som helst så är vi korkade.

Anonym sa...

Det är nu du ska vara glad över din snåle make, för tänk om... /Åsa

Jessica sa...

Bundet elpris. Och bostadsrätt.

Bitten sa...

Jag ska ju alltid vara värst. Vår elräkning ligger på nästan 10 000 kr. Eller nåt.

fjortisensmorsa sa...

men hjälp! Tror att jag utvecklat en brutal elräkningsfobi, bara genom att läsa inlägget&kommentarerna!? Kommer att sitta&vagga i ett hörn när räkningen kommer..hoppas att det hjälper att vi eldar med pellets, hoppas..hoppas...arrrgh.

Malde sa...

Vår elräkning för januari gick på 6500 kr. Det är bara att betala och se glad ut.

Just nu är jag glad att jag tränar tre ggr per vecka, för jag passar förstås på att duscha där, slipper jag betala för uppvärmningen av det vattnet!

tjiivans sa...

Jag jobbar i elbranchen..
(Kasta inga knivar på mig nu!)
Och tyvärr har alla. ALLA fått högre elräkningar nu. Det har inte varit såhär kallt sedan istiden typ och producenterna har bara kunnat ha sina kraftverk på 60%. Så oavsett om man har bundet, spot och vilket bolag, så har man fått mycket högre räkningar nu.