onsdag 17 mars 2010

Fest i finområdet

På fredag har jag och några klassföräldrar ordnat fest för föräldrarna i talibanens klass. Hemma hos ett av föräldraparen.

Initialt så tänkte jag att av 50-talet föräldrar så kanske, kanske hälften kommer. Bra så.

Idag var det deadline.

44 pers kommer.

Jag känner två av föräldrarna. Resten har man morsat på sen i augusti. Lägg till lite social fobi så fattar ni att jag är något nervös. Gillar inte att träffa nya människor.

Plus att jag har hört hur det minsann går till på festerna här i finområdet: fylleslag. Folk som hänger i kristallkronorna och hånglar runt med allt och alla.

Ska nog hålla mig till bubbelvatten tror jag visst.

Och sätta ett koppel på maken.

8 kommentarer:

Monica sa...

vart ska ni ha festen ?
Skola, barn och alkohol hör inte ihop
barasattduvet.

MonasUniversum sa...

Men älskling. Alla barnen har barnvakter. Alla vuxna ska träffas hemma hos ett av föräldraparen. Så klart!

Monica sa...

jaha då fattar jag ;) hehehe tänkte vel *ler*

Malin J sa...

Det kommer gå bra ska du se. Du har både humor och charm så det blir nog inga problem.(Om du visste hur många som har en släng av social fobi. Jag är en av dem.)

Pangbruden sa...

Ähh släpp loss lite.. champagne till dig och löplina till gubben;-)

Anonym sa...

varför får jag såna där "lägga alla mäns bilnycklar i en skål och låt alla kvinnor ta vafri för ett juste parnerbyte"-känsla av tillställningen?

/Helena - förstagångskommenterare som kanske blir utkastad? :-)

MonasUniversum sa...

Helena: HAHAHAHA, förlåt, men det där var jävligt kul! I wish. Eller inte. Nä, det var en normal fest, dock kanske inte medelsvensson-folk. Många är uppvuxna här i området. Men inte jag. Jag är en förortsunge. En vanlig. En katt bland hermelinerna. Och du, varmt välkommen, så här mer officiellt!

Anonym sa...

thx!

växte upp blad henry loyds o seglad dojjer så jag vet nog hur det kan gå till!

/Helena SP