söndag 21 mars 2010

När det vankas vårfloder

Man behöver ju inte ha några större studieskulder för att inse att kvantiteten av snö denna säsong kommer att ställa till en del problem.  Så istället för att fundera på vad dessa enorma smälta snömassor kommer att göra för skador på vår husgrund, som redan för 5 år sen var i kraftigt behov av dränering, ägnar jag mig åt betydligt viktare spörsmål. What to wear on the foots.

Vad sägs? Tror ni kärringarna i grannskapet får hicka när jag glider omkring i några av dessa? Här är det liksom analtråkiga klassiska Huntington och Tretorn som gäller.


Eller ska man vara wild'n crazy och köpa ett par cobojsargummistövlar?

18 kommentarer:

Rijo sa...

Jag gillade de två mittersta! Definitivt DU. =) För det finns väl inga Gucci eller så till dig? *blink blink*

Pillargontanten sa...

Cowboysarna, definitivt, när du struttar ut till din nya postlåda, med ett glas champange i handen.... :O)

Anette sa...

ha ha, håller med pillargontanten, kobojsarna är helt klart häftigast. Som ombyte bör de rosa med svart rosett på skaftet införskaffas. Klackar ska det självklart va på gummistövlar, annars ser man ut som en bonnlurk.

annika sa...

de rosa tror jag blir bra och kopojkstövlarna - det är ju alltid bra med två par ifall det ena skulle gå sönder...
du appropå brevlådan igen - hur lätt är det att peppra tvestjärtarna i den? jag tror det trivs jättebra i en mööörk brevlåda, moooaaahhhh.....

Minkamera sa...

Ahhhhh måste ha!!!! Var är de köpta!!!?????!!!!

Jessica sa...

Jag har ett par gula gummistövlar med störning fram. Inga tretorn här heller.
De rosa är väldigt coola

Mr Lee sa...

Varför inte två av de fiiiiina brevlådorna du hittat? ;)

gitta sa...

oj -jag vill ha kopojksstövlarna! Det enda som varit snyggt hittills!!!

Chrissan sa...

Klart du ska ha lite gummi Mona. Gummi är det enda som gäller nu när vårfloden snart rinner till.;)

Monica sa...

det där har jag redan insett för länge sen , så jag införskaffade ett par L Jackobsen,men dom duger väl inte i fina förorten Bromma!
Men i Nacka gör dom det

Ellinore sa...

Go for the pink ones! Go for the pink ones!

Personligen skulle jag satsa på ett par rosa med Hello Kitty på. Snajdigt värre

Finnpajsaren sa...

Var då???? Must have de där bootsen. Kan du logga in på msn tack!

Anonym sa...

Gud vilka häftiga gummistövlar! Var hittar man sånna?? Skulle faktiskt kunna tänka mig flera av dom - kors i taket. ;-) Liiiite mer skoj än ett par skogsgröna typ... även här på "landet".

Jessica sa...

Kan du inte länka så att man kan hitta de rosa?

Sus sa...

Jag köpte ett par svarta för 350 pix här i förorten.
Folk är galna då de köper gummisar för tusentals kronor.
SJUKT!

Anonym sa...

Fina.

Malin sa...

Jag röstar på de råååååsa såklart!

msn00b sa...

Chanel har apsnygga gummistövlar och stövletter :-) Mina är svarta med qviltat mönster och varmfodrade inuti. Tacky? Ja visst, men jag älskar dem :-) Förvisso inköpta tidigt nittital men det skulle förvåna mig om de slutat göra dem.