onsdag 17 mars 2010

Smakråd - vad tycker ni?



För 7 år sen så byggde vi ett badrum. Dessvärre så har vi lite olika smak, varför det föll på mållinjen: vi skulle enas om en granitskiva med två nedsänkta handfat. Båda var rörande överens om att den skulle vara svart.

Dock hade vi ingen aning om att det finns femtioelva varianter av svart. Likaså fasningen, alltså hur kanten skulle slipas.

Så vi kunde inte enas. Varför maken kom på att vi under "tiden vi funderar"  kunde köpa en vit tillfällig bänkskiva på IKEA. Sen gick åren. Jävligt fort kan jag säga.

Och nu, så här 7 år senare, så har jag tröttnat på hela upplägget. Men som av en händelse så råkar vi ha en god vän som äger Story Hotel här i Stockholm. Ett hotell med designerinredning. Och nämen oj, den gode vännen har visst två specialbeställda handfat till övers.

Nu ska jag bara få maken att tycka att det här är en lysande idé. Och bortse från det faktum att handfatet är grönt. Hans number one absoluta hatfärg. Även om det är en extremt behaglig grön färg.

Det vankas umgänge ikväll tror jag visst. Och resten av året också, om det vill sig illa.

26 kommentarer:

Monica sa...

ser skitsnygg ut med rätt skiva under ;)

Först tänkta jag jisses vilken kärring mönster,men nu tycker jag den er snygg

Scraphönan sa...

SKIT SNYGGT! Jag är så sugen på nått liknande själv, så snygga!
FJÄSKA det kan det vara värt;-)

Jessica sa...

Jag gillar grönt. Vad är det för fel på grönt, särskilt i badrum. Som en parentes, mitt badrum går i grönt

Malin J sa...

Grönt kan vara väldigt snyggt om det är i rätt nyans. Och det gör sig extra bra i badrum. Om han krånglar så kan du ju alltid dra till med att eftersom han aldrig avslutar det han påbörjar så måste ju du avsluta det.Den dagen han avslutar t ex hallen så kan han välja färger. (Eller var det lite för elakt?)
Han är säkerligen bra på många andra saker. Alla är vi ju bra på något och dåliga på något annat.

Mimmi sa...

Beror på vad det är för grön nyans.
Men grönt är väl en blekt variant av svart....eller... ;-)

Sól í Hjarta sa...

Alltså... är det grönt? Detta på bilden?

Nej, jag gillar inte bilden och nej, jag tror inte på grönt handfat.... NO NO NO!

Marie sa...

Kan du förklara vad män i allmänhet (och min i synnerhet) har enomt grönt! Det är ju naturligt för gudskull!

Realisten sa...

Nej, grönt går tyvärr bort! Nu svarade jag nog fel :)

Ebba G sa...

Menar du att den där kinaskålen är ett handfat?
Vad har du då på middagsbordet när du serverar ris? Något med kranar?

B sa...

Min son är 2,5 år och så fort han får välja något med olika färger blir det grönt. Så, alla män (nåja...) har inget emot grönt ;-)

Jonglören sa...

Ibland har man tur och har de rätta kontakterna. Håller med om att det är ett helt virrvarr med utbud på samma sorts sak...

Linda sa...

Nej. Ett enkelt och bestämt nej. Du kan inte mena att du vill titta på stora blommar när du ska tvätta ansiktet?

Ska jag säga det igen (vi är ju så få med förståndet i behåll)? Nej.

Singelmamman sa...

Grönt? Måste ha blivit färgblind idag. Men jag vet ju inte hur badrummet ser ut i övrigt, tror att du är kapabel att fatta rätt beslut själv.Personligen gillar jag inte blommigt.

Anonym sa...

Skitsnyggt! Men det kan tyvärr vara så att det kostar dig en båt;-) //Ingela

Julia sa...

gah så snygga!

epsilon sa...

Men näe. Den blir ju inte snyggare bara för att nån fått den över.

Ullis sa...

Grönt? Snarare blommigt rosa.
Nej säger jag. Det är tantvarning!!! Ser snarare ut som en soppskål eller nåt man ställer på bordet.

Annette sa...

Oh så fina!

Och först tänkte jag "om inte Mona får dem, kan jag ju försöka", men sedan tänkte jag "hur länge "håller" de?" - alltså hur länge dröjer det innan man tröttnar på att se dem hemmavid. Som risskål till middagsbordet kan man ju alltid välja en annan skål, men det är svårare med handfatet ...

cesa sa...

Me like- a lot!! Köp!! Det är värt lite göka... hahha.. kramizz

~Johanna~ sa...

Nja inte min kopp te. Om de är de blommiga skålarna du menar är handfaten!?

therese sa...

Det där ser ut som en vit skål med blommor på en vit bänk. Vart är det gröna? Annars ser det ut som en sån där grej man lätt smäller loss en flis i kanten på och då blir det inte snyggt.

Jessica sa...

Jaha, är det där handfaten?
Tack men då står jag över. Ser ut som en risskål.

Fast jag gillar fortfarande grönt.

Bettan sa...

Om skålen på bilden är handfatet, så -NEJ. Ser ut som nåt man om några år skulle tänka "hur kunde jag nånsin tycka att det där var snyggt" om. Inte ens om du får dem gratis!

Sara Magdalena Goldberger sa...

Faktum är att det där är något av det fulaste jag sett. Kom det med huset?

Personligen har jag alltid haft "a thing" för gröna badrum.

Familjen Simonsson sa...

Du skämtar va?

Lee sa...

Jag tyckte att de var fina... på ett hotell en natt eller 2, men inte hemma... sorry!