lördag 27 mars 2010

Om att tro sig ha koll

Makens storasyster och make är på väg hit för en middag och jag kom att tänka på en sak.

För några veckor sen så ringde hon mig och bad mig göra några laminerade skyltar till en av våra butiker. Till saken hör (möjligen) att hon börjar närma sig de 60.

"...Mm, sen vill jag att du gör en skajfi-skylt."

"...Eh, vadå?

"SKAJFI."

"Vaf*n pratar du om, vadå skajfi?"

"Jamen det står ju så på den gamla skylten som sitter där idag. Därnere vid barnavdelningen."

"Jaha, du menar Sci-Fi, som i SCIENCE FICTION ditt pucko!!!"

"Ja, inte f*n vet jag vad det heter." Fniss.

Så trodde ni att det var jag som var blondast i den här familjen, så tror ni fel!

5 kommentarer:

Kassu sa...

Finns de något finskt hos henne, typ i släkten? Skajfi, låter som min framlidne far som kallade Mupparna för Napplit! Har jag berättat att jag har finskt påbrå!

MonasUniversum sa...

....vad sägs om att hon heter Tarja...=)

Kassu sa...

Ahaa och så pörrja roolit komma, kannse ellerrrrrrrr!
Mona still rules!

Susann sa...

Och här kommer viktigpetter och tänkte bara i all välmening påpeka att det heter ju Sci-Fi och därmed Science Fiction....hihi!

By the way så har jag senaste veckorna läst din blogg från första inlägg till senaste. Jag gillart!

MonasUniversum sa...

Susann: Haha, varmt välkommen, och tack! Här behövs det viktigpettrar! Det gick lite fort där kan jag säga..