onsdag 31 mars 2010

Hur ett mammahjärta nästan börjar gråta

Igår var vi på tonåringens studenskiva. Alla klassens föräldrar var inbjudna så vi var många stolta föräldrar.

När vi kom till restaurangen så var det givetvis kö. Vi stod ett par meter från ingången och plötsligt såg jag tonåringen där inne, precis vid garderoben. Jag ser att hon tittar ut mot kön och att hon ser mig. Men blicken fortsätter förbi mig, för att sen komma tillbaka med ett brett leende.

Här bör jag berätta att jag till vardags alltid är osminkad, alltid har glasögon och alltid har mitt jättelånga hår uppsatt i en knut/tofs.

När jag äntligen kom in så berättar hon att hon stått och tittat ut mot kön, sett en kvinna, hunnit tänka: "Oj vad snygg hon var!" för att två sekunder senare tänka: "Amen, det är ju MAMMA!"

Alltså. Jag är en bättre bedagad, avdankad kärring på 40+ och jag måste säga att jag aldrig i hela mitt liv fått en komplimang som gjort mig så glad och varm i hjärtat.

20 kommentarer:

Malin sa...

Det underlättar när man har bra grundmaterial att jobba på när det ska fixas ;-D

FYI blev lite rörd, sååå gulligt asså!

Ting sa...

Ameh åh.
Jag blev fan tårig här!
Värsta blödiga.

Anonym sa...

Snörvel. Det var ju hur gulligt som helst!

Malde sa...

Så underbart att jag blir tårögd!
:-D

Finnpajsaren sa...

Det finaste. Kärlek.

Lena sa...

Tårögd! Det är helt underbart att läsa, ge din tonåring en kram vid passande tillfälle! Och dig själv en så klart!

Osloskånskan sa...

Hon har rätt.

Mimmi sa...

Härligt, vad gulligt av henne!

Sus sa...

:Ó)
Men åh!
Hon har ju så rätt...

Humlan sa...

DET var nog den bästa komplimang man kan få!

Markattan sa...

Det där gick ju inte av för hackor. Grattis

Markattan

Anonym sa...

Jättegulligt, men varför är snygg det ultimata? Att vara en god kärleksfull människa slår väl högre. Kanske behövs inte bantandet inte alls över huvudtaget. Vi ser ju hur vacker du är inuti.

Rebelle sa...

Visst känns det underbart när sina barn ger en komplimanger och när man känner sig fin/ vacker utstrålar man så mycket positiv energi. ( det där lät djupt )

epsilon sa...

Som man bäddar får man ligga- det stämmer alltid. Vad härligt att få höra.

Anonym sa...

Asså det är ju så dj-a kul! Sug åt dig! Blev tårögd när jag läste det!

För ett tag sen skulle jag och dottern (snart 17 år) gå en sväng på stan. När vi klädde på oss så visade det dig att vi såg ganska lika ut i våra skinnjackor, tights osv. Jag ville byta kläder för jag trodde att hon skulle skämmas men till min förvåning så tyckte hon att det var kul. "...det är gulligt när en mamma och en dotter ser så lika ut..."
Också ett gott betyg tycker jag.

//Helena

Marielle sa...

men hur var det att träffa tonåringens svärföräldrar då?

Pangbruden sa...

Ren kärlek!:-)

CamHel sa...

Jamen du äääär ju GEORGEOUS!!!!!!
Kram & Glad Påsk

Anonym sa...

Fint sagt av dottern och fint skrivet av dig.

Du är duktig på att skriva och förmedla känslor i det du skriver.
Enkelt och väldigt bra.

MonasUniversum sa...

Tack alla ni, och tack Anonym!