tisdag 9 mars 2010

Odör...eller inte

Maken var på ICA och hämtade ut ett paket idag. Det var en tack-för-att-du-prenumerar-på-tidningen-Café-present i form av en herrparfym.

(Ja, han är 43 och är inne på sitt 28:e prenumerationsår, eller nåt. Nej, han har inga planer på att avsluta denna tidning som riktar sig till småkillar under 35.)

I alla fall. Parfymen luktade skitgott, och helt annorlunda än makens vanliga, så jag sprutade på mig lite.

Varje gång jag har rört mig sen dess, så fläktar doften förbi näsan och jag får en "skyldig-feeling".

För det känns som om jag varit otrogen.

11 kommentarer:

Monica sa...

ajda låter inge bra , hade du träningsvärk idag ? fan va duktig du er !!!

Josephine sa...

Vad var det för parfym? Sambon letar ny doft, och hittills har jag inte gillat någon av de nya han provat. Kanske denna kan vara värd att gå och sniffa på?

Anonym sa...

Varför inte känna känslan nykär i sin egen man???
/Kattis

Sus sa...

Va? 43? Jag trodde han var runt 35.
Helt allvarligt.

Annette sa...

Hi, hi, hi, hi!

Singelmamman sa...

Sicket enkelt sätt att vara otrogen på och dåligt samvete behöver du ju inte ha.

Kakan sa...

Vad är det för doft? Ska genast inhandlas! Tack för en toppen blogg!

MonasUniversum sa...

Monica: Näpp, ingen träningsvärk, och japp, jag är skitduktig!

Josephine: Hmm, måste kolla, glömde bort vad han sa.

Kattis: Jo, problemet var att doften satt på mig. Blir nog en sån känsla när han själv börjar använda den!

Sus: Youre not the only one baby!


Annette: Jamen precis!

Singelmamman: Tänkte på det också!

Kakan: som sagt, måste ta reda på det! Och du, tack och varmt välkommen!

Jupp sa...

Parfym ger ju inte STD.

Ibland får man glädjas åt det lilla.

Sara sa...

Det tycker jag han får stå ut med - så han äntligen (igen) inser vilken kalaspingla han är gift med!

Jos sa...

smart drag!