tisdag 30 mars 2010

När man inte ska pyssla med sånt man inte kan

Igår fick jag för mig att jag skulle föra över mobilens alla foton till min dator. Jag har aldrig gjort det förr men tänkte att det kan ju f*n inte vara några högre studieskulder som krävs för det.

Så jag pluggar in kabeln och det ploppar upp en massa rutor. Nåt om att ladda ner. Nåt om att konfigurera. Jag svara ja, yes och amen på allt.

I morse när jag sätter på telefonen så har ALLT ändrats. Utseende, ringsignaler and you name it. Jag känner mig inte särskilt upprörd utan tänker att det är väl bara att fixa till.

Tills jag noterar att samtliga av mina telefonnummer som är nyare än 2-3 år är GONE!

Så kan alla ni som jag har lärt känna de senaste två åren, vara så vänliga att skicka mig ett mess med ert namn, så jag kan lägga in er igen.

Sen ska jag ringa till Apple och fråga när dom tänker behaga att släppa nya iPhonen, som jag väntat på ett halvår nu. Och nä, jag vill inte ha den som finns. Jag ska ha den nya.

Och när jag har fått den så ska jag köra över min jä*la SonyEricsson Aino-skit-skit-skit-telefon.

Så där ja. Alltid skönt att få skrika sig lite. Nu ska jag pudra näsan och göra mig bjutifull. Ska på tonåringens första studentskiva.

Man kanske skulle sätta på sig klackarna och dansa sig lite på borden. Efter den här dagen så skulle jag kunna bli pruttfull på ett glas champagne.

Eller nä. Inte det nä. Kom just på att jag för första gången skall träffa tonåringens svärföräldrar. Som kommer från fashionabla Värmdö. Eller om det var Nacka. What ever, jag är inte så bra på den sidan om stan. Ja, deras dotter råkar gå i samma klass.

Helskotta, då måste man ju uppföra sig. Inga för trånga behå:ar här inte. Knytblus it is.

15 kommentarer:

Oops.. sa...

Jag har en bättre ide, när du köper din nya kan du skicka den gamla till mig... jag vill ha precis en sådan =)

annika sa...

men hur tidigt tar ni studenten i Sthlmstrakterna?!
Å varför ska du med - låt henne partaja själv!

Unknown sa...

Ha en trevlig kväll, trots uppförandekravet:)det blir bättre när du får den nya luren;) kram

Malin sa...

Om det är så att ni och svärisarna behöver lära känna varandra så kan du ju ge dem adressen till den här bloggen. De komer lära känna er på nolltid och antagligen skratta ihjäl sig på kuppen!

kram,
Malin (antar att det numret är kvar)

Ebba G sa...

Med Iphone behöver man faktiskt inte göra något alls. Det bara blir som det ska.
Skitbra. Och jag fick min i födelsedagspresent av världens goaste restaurangmänniskor - så du kanske skulle börja hacka lök....

Dubbelörn sa...

Shit, inte visste jag att föräldrarna blev inbjudna till studentfest??!!! Sonen hade aldrig låtit mig hänga med... fastän jag är så normal o belevad o javetinteva... *asg*

Messar dig :)

Finnpajsaren sa...

Kan vi inte bli pruttfulla och dansa på borden ihop snart? Jämföra lökar och så... ;-)

Anonym sa...

Du är för goooo

Jupp sa...

Hur länge har du känt mig?

Kan la va bra å veta menar jag, eftersom åren går lite fort ibland.

(dvs. Behöver jag spendera 0,69 kr på att skicka mitt nummer, Äller?) :-)

Inna sa...

iPhone suger *censur*. Den är jättefin att titta på och göra en massa annat med förutom att prata med (vet jättemånga förutom jag som har problem med att den du pratar med inte hör vad du säger, plus en massa andra normala telefonfunktioner se de har rationaliserat bort). Och det där med att synka och föra över bilder och sånt ska vi bara inte prata om. Apple håller dina kulor (symboliskt) i ett skruvstäd och låter dig minsann inte göra som du själv vill. Saknar min SE som satan, DEN kunde man lita på. Suck...

Pernilla sa...

iPhone suger på en del saker men I löööv. Och du Mona. Jag har fått höra av världens applenörd att man kan uppgradera den nuvarande till den nyas standard i sommar. Gratis. Men jag vet inte. Detta är mitt hopp. Jag väntade skitlänge med att köpa en iPhone och just när jag gjorde det så fick jag höra talas om den nya... Can't win. :)

MonasUniversum sa...

Farangil: Du, jag kan utan att överdriva tala om att det är en riktig jävla skittelefon.

Annika: Jag vet, det var skolan som bestämde datum. Och skivan var för studenterna och deras familjer!

Compagnietmarie: Jag uppförde mig. Heeela tiden.

Malin: Amenellerhur att jag inte ska! Om numret slutar på 64, så har jag det.

Ebba: Ge mig adressen så kan vi hacka lök tillsammans.

Dubbelörnen: Stockholmsmoderniteter. Eller så blev du grundlurad, haha. Har inte fått nått mess ännu..

Finnpajsaren: Jamen Gud vilken bra idé. Du börjar, så får jag se hur man gör. Kan du messa mig, inget nummer...

Anonym: Go och go. Jävligt trött på telefonen är jag i alla fall!

Jupp: Dessvärre får du nog hosta upp 0,69 öre. Förresten, får inte ni ringa/messa gratis?

Inna:Va, är det så? Jag har hört tre saker: taskiga bilder, taskig hörsel, taskigt batteri.

Pernilla: Men vadå, kan man uppgradera pixlarna också? Det är ju det jag är ute efter: bättre kamera, vilket de har lovat att det ska bli. Och en lite större skärm...kan bli svårt att uppgradera iofs..

Jupp sa...

Ok, för din skull så kommer det en sextio-nia! Som tack för bopparna. PÖSS!

I övrigt. Nä, vi ringer/messar inte gratis. Det är Sverige i lågkonjunktur vi snackar om. Personalabonemanget är till och med SÄMRE än det "jävlar vad jag ringer och messar massor-Oskar" har. Dessvärre.

Elin sa...

Den nya iphonen kommer till sommaren. Tror det var i juni...

deeped sa...

Tror inte att den kommande modellen av Iphone kommer skilja sig speciellt mycket mot 3GS som är nuvarande. De har satsat krutet på Ipad.