fredag 19 mars 2010

När man har noll koll på tiden

Jag har stressat som en dåre idag för att hinna med att handla till festen ikväll, till skola och hämta taliban och hem och göra mig i ordning. Tanken är att jag och några till skall till värdparet och göra i ordning allt innan övriga kommer.

Välja kläder, som blir roligare och roligare för varje vecka (att välja alltså, inte kläderna, hehe), sminka plytet, välja smycken och till sist på med trutvallan.

Ner till talibanen och säga hej då, på med jackan. Titta sig lite på dongdongen i köket.

Jag är en timme för tidig. Och höll dessutom på att glömma champagnen.

Av med kläderna.

Och andas.

Tänka lite på helgen. I morgon ska jag runt till alla butiker och leverera en film som filmbolaget är sen med; nån fjantig Twilight-film som har blivit en megasuccé. Efter det ska jag ut till Täby där vi idag installerade en mjukglassmaskin. Jag och butikschefen ska lära oss att göra mjukglass. Just precis nu fladdrar en ångest-att-jag-opererade-mig-tanke förbi. Fast bara för en sekund. Jag ska nog få i mig lite grand. Sen ska jag hem och röja. Är så förbaskat trött på alla prylar i det här hemmet. Med lite tur så hinner jag måla ett par dörrar i källaren också.

Själva då, vad är era helgplaner?

25 kommentarer:

Singel i storstan sa...

Mina planer är att V I L A ! ! ! Hela helgen...

Agneta sa...

Tvätta en väldig massa tvätt. Jättekul. Och så ska jag tvätta mina köksfönster. Det är ett måste om vi alls ska få in något dagsljus.
Och så ska jag äta god middag i morgon och hälla i mig Amarone.

Kassu sa...

Islay mist, Borkum Riff och god musik! Kanske ner till lokala lokalen
en stund i kväll, i syfte att vidmakthålla mina sociala kontakter!
Jag kan hjälpa dej med mjukglassen så behöver du inte få dåligt samvete eller ont i kistan!

Frida sa...

Spela en jävlarns massa schlager, dricka vin, och ha en myskväll (barnen ska sova!) då maken är på hockey och utgång på stan under lördagen - yes!!

(Jobbigt att jag är så sällskapssjuk bara)

NinaPX sa...

Städa, röja, slänga är mantrat som gäller för helgen (städhjälpen kommer på måndag och då vore det ju bra om hon hittade golvet). Men kastar du iväg ett meddelande så kan jag ju alltid komma förbi med tjejerna så äter de upp mjukglassarna ni misslyckas med. :-D Må gott och ha en riktigt trevlig kväll! /NinaPX

Singelmamman sa...

Ikväll, lite bubbel för mig och vatten för yngsta tonåringen. Imorgon, IKEA, allihopa, och städa, samma där jag och tonåringarna. Söndag, till Uppsala med äldsta och kompis för att äntligen se Bajen vinna en bandyfinal.
Å, mjukglass, vilka smaker har ni?!

Monica sa...

Jag ska bara njuta av en ledig helg!
Kanske lite lördags-shopping...

Anonym sa...

Ha ha Mona! Jag har aldrig "mött" någon som kan så många synonymer som du, trutvalla, fy f-n så härligt! Ha det så kul på festen! Håller med dig, vin smakar sur saft, ta med skumpan du.

Hälsningar Gina

Chrissan sa...

Själv ska jag jobba både lördag och söndag.
Men mellan arbetspassen ska jag hinna klämma in ett litet restaurangbesök med skånska syrran som är här på snabbvisit.
Och andas det gör jag på måndag då jag är ledig.;)
Trevlig helg!

Chrissan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Chrissan sa...

Och det är jag som tagit bort en kommentar då jag råkade dubbelkommentera.;)

Smultronblomman sa...

Tvätta, städa, handla mat, hälsa på mamsen, göra en presentation inför ett möte nästa vecka, skriva två månaders reseräkningar, packa resväska, träna, kanske umgås med mannen och kanske ha hämningslöst, djuriskt, högljutt sex med maken som jag inte träffat på hela veckan eftersom jag flängt land och rike runt. Sista natten på flshigt hotell i Infra City. Hade inte du en butik där, Mona?? Kom dit så sent i går kväll att allt var stängt. Åkte 6.15 och tror inget var öppet. Hade i alla fall inte tid att kolla. Kommer nästa vecka igen och hoppas kolla in ditt plejs. Vad heter det?

Sus sa...

Hotellnatt i morgon med Hjärtat.

Jag är en hejare på mjukglasstillverkning efter alla år i en kiosk.
Sk jag visa?

Åsa sa...

Shoppa lite i morgon för att sedan gå på en jättefest (ca 3500 pers) på kvällen. Hoppas att det blir kul :o)

De Tokiga Brokiga sa...

Här firas det födelsedag i dagarna två! Storebror fyller sex på onsdag, så imorgon är det barnkalas och på söndag släktkalas. Och på måndag blir det nog jäkligt skönt att återgå till vardagen...

Anonym sa...

Att ni nu äger en mjukglassmaskin i en av butikerna kommer nog att bli din RÄDDNING. Se till att vara med nästa gång den rengörs så vill du aldrig mer äta mjukglass efter..

Där jag jobbar ska den rengöras en gång/vecka och då stinker den och är så vidrig innuti att kräkset är nära.

Jag var ett stort fan av mjukglass innan - nu ALDRIG mer.

Ninna, ÅrstaFrun sa...

Soft, göra lite smycken, lära mig nya mobilen och ta hand om barn & make. Tror jag ska hinna med ett biobesök med monstret oxå på söndag. "Alfons & Milla", folkets bio i Årsta - det är grejhojta att vara småbarnsförälder...

pangis sa...

På lördag ska jag tävla i pistolskytte och på söndag ska jag, hör och häpna, tävla i pistolskytte:-) Det är vad jag kallar för en panghelg:-)

Jessica sa...

Promenader med min älskade om vi inte halkar och slår ihjäl oss när vi går utanför porten och baka kakor. Kanske läsa ut en bok. Äta japanese style oxfilé, tiramisu och glass.

Monica sa...

sova supa knulla?

hannahgange sa...

jag ska ligga i sängen/soffan heeela helgen, är nämligen sjuk =(

Bettan sa...

Ska tvätta, handla småsaker som saknas och packa för en veckas skidåkning. Som vanligt packar jag allt som behövs för att få en resa att funka med 2 barn. Maken packar tandborsten och några par kalsonger....

Ebba G sa...

korpbesök.
och en massa jobb. Hacka lök, typ. Och lite sänghalm.

Dubbelörn sa...

Läser ditt inlägg...

Kippar efter andan, känner pulsen gå upp i högvarv, svettpärlorna känns i pannan, hjärtat slår trumvirvlar...

Näää, jooo, jaaa, vi ska väl mysa o ta det lugnt... som vanligt

Mia sa...

Hittade hit av en slump men jag kommer återvända. Lite festligt att du har ett Monas universum för mitt heter Mias universum;)