tisdag 23 mars 2010

Hur man piggar upp sig själv

Det är nu lite drygt 12 timmar sedan maken åkte och jobbade, och lär inte vara hemma än på ett par timmar.

Han jobbar ganska mycket maken.

Så mycket att jag just kom på att jag skulle kunna ha två makar. Faktiskt.

Vid närmare eftertanke så är det en lysande idé. De behöver inte ens träffas. Skift liksom.

Helvete vad fort min depression plötsligt försvann.

Ujuj.  Jag är lite ringrostig: var hittar man ogifta män nånstans?

Fast. Jag kanske skulle höra med maken först. Trots allt så har ju han förtur. Men det borde ju vara en win-win-situation för honom också. En fru som gnäller på halvtid i stället för på heltid.

                           

13 kommentarer:

Rosa sa...

Man hänger med mig ut en kväll så hittar man dom! ;)

Polishustrun sa...

Aha då måste ha sett det där programmet om "polyamoröst förhållande" som gick häromkvällen. TV:n stod på i köket som ett sällskapligt bakrundsljud. Jag hängde inte med i svängarna men det kanske skulle varit något för dig....

XXX sa...

Men du, bry dig inte om att diskutera saken i kväll (natt) när han kommer hem. Kanske inte tas emot så väl om han kommer hem efter så lång arbetsdag och finner att lilla frun bara tänker på nöjen.
Vänta tills han är pigg och utvilad...fast det lär väl dröja.

lenislenis sa...

Ha, ha! Du är underbar!

Comvidare sa...

Hm. Vad tänkte du ha honom till? Den där extra maken! Jag har noterat att choklad, vänner och uppkoppling kan fungera som utmärkt substitut (jag har ju ingen karl ens på halvitd). Och ja, du behöver nog en liten kompis som säger bzzz också....

Bongo sa...

Mycket klarsynt.

Monica sa...

ps du skulle inte klara av 2 styck!


här har du nummret till min hypnositör..
om du inte redan hittat det !


ledig på fredag??? eller torsdag eftermiddAG

http://www.praesto.com/omprogrammering

Stella sa...

Åh, jag glömde att säga att jag verkligen tycker om att läsa din blogg! Jag tycker du gör det jättebra, nyopererad och jobbar - det kan inte vara lätt! Jag läser med nöje om dina lakan och tycker som du att man prioriterar och väljer viktiga saker i livet - och man ska inte skämmas för det alls! Kramar!

MonasUniversum sa...

Rosa: Nä, jag vill ha en som stannar lääänge. Och som står ut med mig.

Polishustrun: Jag missade det programmet, möjligen är det en repris av vad jag har sett förut. Och då verkade det lite komplicerat måste jag säga...

Den Hemska: Typ 2012.

Lenislenis: Tänk om jag verkligen vore det. I wish liksom!

Comvidare: du har så rätt. Jag är egentligen rätt nöjd. Men det är slitigt just nu. Som fan.

Bongo: Men visst är det!

Monica: Tack. Kan inte. Svinkörigt ett par veckor framåt. Jag kommer inte att känna igen dig. Själv verkar jag vara på en platå just nu. Äter för lite helt enkelt.

Linda Utterheim: TACK! Satan vad dina ord värmer. Mycket.

Anonym sa...

På tal om något helt annat... Vem var onykter när de publicerade er annons i det lokala väsbybladet. Det står 25 - 3 I mars och så står det något om att vända sida men gör man det så finns det ingen annons? Kräv att få annonsen "kosta gratis"....

MonasUniversum sa...

Anonym: Skojar du med mig? Fan, vi har inte ens fått nåt ex av tidningen. Tack för att du sa till.

2barnspappan sa...

Du är medveten om att du då även skulle få två svärmödrar...!?

fjortisensmorsa sa...

Varför två MAKAR? Tänk när make nr 2 får för sig att han också vill renovera/sätta upp tv-apparater osv Gaaah! Nej, bygg en pool istället! (har sett att de ofta måste rengöras..;-)