fredag 14 september 2007

Världens roligaste helg!

En del av er vet ju att jag har en hobby; scrapbooking. D v s man dekorerar fotoalbum. Bl a.

Tidigt i morgonbitti anländer 7 kompisar. Eller vad sa vi nu? Väninnor, polare, kärringar? Whatever.

7 st fullständigt olika typer av människor;

Den otroligt blyge
Den vansinnigt analytiske
Den sanslösa, intelligenta virrpannan
Den talangfulle allt-i-allo-fixaren/pysslaren
Den udda, men sjukt rolige
Och två helt sanslöst skrattande babianer

Och så jag. Och alla har vi träffats genom denna hobby.

Mycket vin. Mycket mat. Mycket godis. Allt ska räcka till söndag eftermiddag.

Alla sängar är bäddade. Talibanen är utleasad. Maken är beordrad till arbetet. Tonåringen utlokaliserad.

Herrejävlar, vad vi kommer skratta. Som vi alltid gör.

Så det lär inte bli så mycket bloggande för min del denna helg.

12 kommentarer:

tanja sa...

Hmmm, är jag fortfarande bjuden?

MonasUniversum sa...

Vadå, kände du inte igen dig på min beskrivning?!!! Du, har ingen mobil, så jag kunde inte skicka nåt "lycka till" igår! Hoppas att allt gick bra.

Anonym sa...

Låter som du kommer att få en alldeles lysande helg. Och välbehövlig efter allt jobbande. Ha så jätttekul!!

Anonym sa...

Ah men jag dåra??!?!? Jag kan väl i alla fall få dricka lite vin!??!?

MonasUniversum sa...

Du är mer än välkommen Christina! Ring mig på mitt hemnummer, min mobil är fortfarande i Strängnäs. Om du inte har numret, som jag inte vågar skriva ut här, så messa Eva, som kan messa Tanja, som kommer...

Olivia sa...

Det låter som att det blir en helt underbar helg! :))) Ha det så roligt och hälsa dem jag känner! Kram

Monica sa...

ha en underbar helg:)
Låter ju toppen ,med tjej träff!

✿Ewa sa...

Mona...jag tror inte att du sviker oss som sitter här vid datorn och väntar på dina inlägg. Du kan inte hålla dig borta från oss, eller hur;)? Please!

✿Ewa sa...

Just det, ha en härlig helg!!

Monica sa...

*håller med Ewa *
Jag väntar + att jag röstat på din blogg :)
kom igen nu!!! :)

Malin sa...

Uppe med tuppen och bara försöker packa ihop mina saker. Kommer snart.....

Jag... sa...

Nej men gud vad sjukt kul ni kommer ha! ÄR jätteavis! :-D