torsdag 6 september 2007

JAG HATAR COM HEM

Stockholm den 6 september 2007

Överlåtelse av avtal

Okey. Nu är detta det fjärde överlåtelseavtal som jag fyller i. Utöver det så har jag, sedan den 1 juni, ringt er vid 22 (!) tillfällen, pratat med diverse människor, som alla givit mig olika instruktioner. Det vill säga, när jag väl har kommit fram. Jag har ALDRIG väntat mindre än 20 minuter!

Den/de som är ansvariga över ComHem’s kundtjänst erhåller härmed priset som årets sämsta chef/chefer. Hur i hela friden kan låta er kundtjänst vara så fullkomligt underbemannad?

Vi tog över en videobutik den 1 juni 2007. Av någon, helt orimlig, anledning, så får jag besked om att ingen juridisk person kan stå på abonnemanget. Detta är för mig helt absurt.

Vårt datasystem är dessutom online, vilket innebär att varje gång ni stänger av det, för att gamla ägaren (givetvis) inte har reglerat fakturan, så är det katastrof för oss.

Nåväl. Jag fyller i överlåtelse efter överlåtelse, enligt telefoninstruktioner från er. Jag får dem i retur, med små post it-lappar, där det ena felet efter det andra framgår. Dessa är alltid signerade med ett förnamn. Inget efternamn. När jag sen ringer, så kan givetvis ingen hitta personen i fråga.

Vad håller ni på med egentligen? Hur svårt kan det vara?

Okey. Om nu vi inte kan ha vårt juridiska namn på avtalet, så blir det min make, och tillika ägare av det juridiska bolaget, som ska stå för abonnemanget. På er överlåtelse finns ingenting som heter BETJÄNINGSADRESS. Vilket ni på den senaste post it-lappen ber oss att fylla i. Den enda adress man ska fylla i är den privata personens adress. Och då blir det ju fel. Igen.

Så nu kräver jag att ni ordnar detta omgående. Nu har jag fyllt i makens namn och personnummer, men angivit butikens gatuadress. Efter makens namn så har jag lagt till butikens namn: BOXX.

Det skall bli högst intressant och se om jag får detta avtal att gå igenom.

Hälsningar

Mona XXXXXXXX-XXXXXXX, fly förbannad.

Inga kommentarer: