lördag 22 september 2007

Slaget om diskmaskinen - gissa vem som vann?!

Japp. Då var det klart. Jag fick som jag ville. Till och med vad jag från allra första början ville, men som jag inte trodde gick att genomföra;

Vi anländer till affären, och makens första fråga till försäljaren var: "hur är det med dom här rostfria, det finns väl nåt specialmedel man kan ha på?"

-"Nja, det funkar väl sådär, måste jag säga. Det går nog inte att undgå fingeravtryck."

Maken tittar på mig. Och inser att jag inte haft en chans att förbereda säljaren, eller mutat henne. Han ser dessutom dom 10 uppradade rostfria maskinerna. Fulla med äckliga fingeravtryck.

"Jaha. Då får jag väl ge upp den tanken då". Sa maken.

45 minuter senare, 10 000 kr fattigare, så åker vi därifrån med en diskmaskin för inbyggnad. Ingen front alltså.

Det vill säga: tills vi bygger om vårt kök så har vi köpt en vit temporär skåpfront för att dölja HELA maskinen.

JAG VANN!

Rösta på mig

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis ;)

Monica sa...

*grattis* jippi hurra för Mona! hahah sen är det endå onödigt att köpa rostfri när ni ska bygga om köket sen! så där va du jo smart som köpte skåpfront!!

Anki sa...

Jag tvivlade inte en sekund att du skulle vinna till slut : )

tanja sa...

Grattis Mona!