måndag 17 september 2007

Jag undrar vad oddsen är

Jag är gift med en man som tycker att ett exemplar av allt räcker. Ja, inte när det kommer till fiskar förstås.

Men gardiner.

Han förstår inte riktigt varför man måste byta gardiner, om man redan har ett par. Han tycker på fullt allvar att man kan ha samma gardiner till man dör.

Det tycker inte jag.

För några år sedan så lade jag ner en smärre förmögenhet på specialsydda gardiner i 7 av mina fönster. När sömmerskan väl satte upp dem, så var det inte riktigt i enlighet med min beställning.

Och eftersom jag är en megames, så sa jag ingenting. Jag ångrade bara att jag inte sydde dem själv. Men jag var vid tiden i 8:e månaden och orkade inte.

Och så kunde jag inte säga nåt till maken om hur missnöjd jag var. Det tog typ ett år innan jag ens talade om vad dom hade kostat.

Så jag har verkligen avskytt dessa gardiner.

I min vänkrets så har det poppat upp en skicklig sömmerska. Varje gång hon är hemma hos mig så blir hon lätt grönaktig i ansiktet. Och då inte av avund.

I helgen var hon ordentligt grön. Så jag bad om ett pris. För mina 2 matsalsfönster.

Jag accepterade priset. Men inte nog med det.

Jag tänkte att jag skulle vara wild and crazy.

Idag är dem gul/orangea (jag vet, men färgen är snyggare i verkligheten).

Nu har jag beställt;

SVARTA.

Jag funderar bara på hur jag ska få upp dom, utan att maken märker att vi har bytt gardiner.

Vad tror ni oddsen är?

7 kommentarer:

Pihlina sa...

Jag tror oddsen är bra, förutsatt att du möter honom i dörren samma dag som du bytt gardiner, och säger att en av hans fiskar dött. Då kommer han vara så ledsen att han inte ser några gardiner överhuvudtaget. Allt kommer vara svart för honom, och han ser inte skillnaden, är bara tacksam att det inte är gulorange gardiner som stirrar på honom i hans sorg.
*tror absolut*

Malin sa...

Säg att de gör sig bra mot fiskarna. Fiskarna vill ju inte ha så ljust på dagtid så det blir nog bra.

MonasUniversum sa...

Ha ha ha! Jag tror tamejsjutton att jag ska ha ihjäl ett par firrar. "Allt kommer vara svart för honom". Jag skrattar ihjäl mig!

Och du har rätt Malin, så mörkt som möjligt...!

tanja sa...

Du lyckades ju att prångla in gröna gardiner i sovrummet så jag tror nog att du lyckas...

MonasUniversum sa...

Ehhum, är inte så säker på det!

Du, en "intern" sak: har just läst en tidning, och nu kan jag inte undgå alla jädra superlativ. Du har fullständigt rätt!

Anonym sa...

Svarta gardiner låter jättesnyggt.
Du får väl se till att han bara har ögon för dig... Vem ser då vad som hänger i fönstren, haha.

✿Ewa sa...

Såg precis nu att du varit och hälsat på hos mig:) Välkommen igen!

Å du, jag tror på det där med att en av fiskarna har dött. Han kommer inte att märka nått.

Hur har det gått med diskmaskinen föresten?