torsdag 27 september 2007

Monstret är borta

Vågade knappt öppna ögonen i morse. I en tiondels sekund så hoppades jag att maken inte låg intill, för hade jag haft samma mördarkänslor i morse, som igår, då hade jag varit änka nu.

Han måste ha haft ett sjätte sinne igår. För han kom inte hem förrän vid midnatt.

Jag vaknade och kände att jag faktiskt mådde ganska bra. Sur som f-n. Men det är ju inget ovanligt. Det är jag alltid första 20 minutrarna.

Talibanen har fått för sig att hennes säng måste vara bäddad varje dag. Fast hon har tröttnat själv. Så nu beordrar hon mig att göra det. Medan hon står på avstånd och inspekterar att det blir rätt. Får ett tokspel om någon "våg" finns, dvs att det inte ligger helt slätt.

Mitt dåliga samvete gör givetvis att jag står ut med denna militäriska noggrannhet.

Så idag är det dags för nya tag. Jag lägger i femman och gasar.

Men jag noterade att äppelträdsjävlarna står kvar. Får ta dom vid nästa cp-attack.

Rösta på mig

2 kommentarer:

Monica sa...

han har nog ett 6 sinne hahaha :)
men skulle du inte ringa nån skola eller nått ang äpplerna! eller ska dom ligga till våren ? *urk* feridg trampad äppelmos, eller vi haha

MonasUniversum sa...

Ja, men jag hiiiinner ju aldrig ringa. Däremot tänker jag sätta upp en lapp på ICA. Fråga om nån vill ta sig an löven. Och äpplena...