torsdag 13 september 2007

Lite lyx i den mobilfria vardagen

Kommer till jobbet 07.00. Vid 9.30-tiden så tycker jag nog att det är lite väl lugnt på ringfronten.

Jag upptäcker att jag inte hittar min telefon. Efter noga genomgång av gårdagens aktiviteter kan jag konstatera att min mobil ligger kvar på lagret i Strängnäs. Och jag är ju i Stockholm. Och kollegan råkade få med sig nyckeln.

Och hon har åkt hem till skärgården.

Och kommer inte tillbaka förrän på måndag. En mobilfri dag (och helg!)med andra ord.

Och nu dansar råttorna på bordet.

För efter en helvetes skitdag med diverse deadlines, som jag inte lyckats hålla, så fanns det bara en sak att göra; ringa fotbruden. Mina fötter är en disaster.

Så idag har jag lyxat till mig med en pedikyr.

Kommer hem vid 16-tiden, och maken möter mig i dörren: "VAR HAR DU VARIT?"

"Fixat fötterna". Sa jag. Med ett ansiktsuttryck som inte gav lov till några kommentarer.

För han sa bara: "Jaha".

Gick in i köket och konstaterade att min gamla häck till diskmaskin står kvar.

Halleluja

3 kommentarer:

Monica sa...

*skönt* med pedikyr!

Ok ingen ny diskmaskin ännu, hoppas han inte har hunnit idag då, eller kanske det kommer en rostfri efter 19,00 :O

✿Ewa sa...

Du jublar för att tvättmaskinen står kvar i köket...och det är OK?
Jag trodde att du ville ha en ny vit diskmaskin ;)

MonasUniversum sa...

Ojdå. Malin ringde och frågade om jag trivdes bra med tvättmaskinen i köket. Det gick visst lite fort där mellan skrivande och stekande av bacon o potatisbullar!