söndag 23 september 2007

Män och bilar versus Jag och min turbo

Vad är det med män och bilar egentligen?

Jag fick en bil med turbomotor i morgongåva av min man. Först tyckte jag att det var lite töntigt. För vad skulle jag med en turbomotor till.

Så här några år senare, så kan jag säga att jag har haft mycket kul med min turbo.

För det slår aldrig fel vid trafikljuset.

Dom tittar på mig, och jag ser att dom undrar hur jag som kvinna, hamnade bakom ratten på den här bilen.

Så där lite nedlåtande. Typ "lilla gumman, ha'ru lånat makens bil". Ungefär.

Jag sitter kolugnt och väntar på grönt. Filar gärna naglarna, om det går. Sen. Sen när det slår om. Då är jag plötsligt 100 meter framför dom. På några sekunder.

Vissa män, är män nog att ta det där. Andra, oftast yngre småpojkar, kan inte ta det där att bli omkörd av en kärring. Så dom bränner på. I tron att jag ska fega ur.

Skulle inte tro det.

Sen att jag håller på att skita på mig, om sträckan är för lång, är en annan sak.

Men jag fegar inte ur.

Töntar.

Rösta på mig

7 kommentarer:

Anki sa...

Visst är det konstigt med killar/män och deras bilar. Jag har en Seat = ingen statusbil direkt. Skulle jag råka köra om t ex en BMW så kan man ge sig på att inom 5 sekunder blir jag omkörd av samma BMW. Rekordet är att jag kört om blivit omkörd fem gånger av samma bil under sträckan Stockholm - Nyköping.

Anonym sa...

De tror ju att bara för att man är kvinna har man ingen tung högerfot, de har inte träffat mig... Däremot tror de att man alltid vill tävla vid ett rödljus för att man råkar ha en BMW, typ lilla gumman dig kan man ju köra ifrån. Glöm det med automat och 272 dieselhästar...hehe!

Monica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Monica sa...

Ja det är konstigt!
Men jag är lika dan! Tyvärr gick det åt helsike en gång :(

I Uppsala var detta , polisen stog där;(
1600 kr rakt i dass. ( 9 år sen) hadde det varit idag så hadde det vel kostat det dobbla!
Men å andra sidan var det min,1 bot!
Så det kunde jag väl bjuda på!:)

Basttduvet :)

✿Ewa sa...

Hahaha! Kul att du är rädd om sträckan blir lite för lång, men inte kan motstå.

Anonym sa...

Haha, jag gör samma sak och det är såå kul när männen vägrar ge upp, men ändå till sist måste ge sig :)

Dubbelörn sa...

Jag är precis likadan, kan inte motstå att vara snabbast fr trafkiljusen o det retar galla på alla killar/män i BMW o liknande *skrattar*.