måndag 10 september 2007

Titlar kanske inte var så bra idé ändå..

Vi har precis ätit middag. Jag hinner slå ned min världsdel i soffan, och greppa datorn.

Talibanen står i köket och säger att hon vill ha en banan. Hon står 3 meter i från fruktfatet. Jag säger att hon faktiskt kan ta en själv. Hon protesterar. Jag säger att visst, jag kan hämta en. När jag är klar med vad jag håller på med. Talibanen svarar att hon inte har för avsikt att vänta.

Jag säger: "Men du, nu när jag har lagat mat och fixat åt dig, då kan väl du hämta din banan själv? Jag är dessutom jättetrött."

Svaret kommer direkt:

"Men MAAAMMA! Jag är ingen PLOCKassistent. Jag är STÄDassistent, så då får DU hämta den!"

Jag tittar länge på henne och blir helt tyst. Och hon fattar läget direkt.

Hon vänder och hämtar bananen. OCH skalar den själv. För första gången.

Tror bestämt att jag ska ha ett litet personalmöte här i helgen.

8 kommentarer:

Monica sa...

ja hon har svar påtal:)
undrar vart hon har det ifrån hahaha!

pst :
Men du får låtsas att din make bestämmer iaf :)

MonasUniversum sa...

Jamen. Det är ju det jag gör. Jämt. Håller på att utforma en plaaan!

Monica sa...

låter bra det!

låter som ni ska ha personalmöte i veckan , inte forstöra en helg!
:O

Foresten så kan städ chefen använda vatten med lite yes , sen torka bort med M - tork, då blir det blankt o fint!
Hur lätt som helst,

MonasUniversum sa...

Jag kan tala om att det är endast mina fingeravtryck på min sprayflaska, som är blandad med YES och vatten. Och ingen annan har nån aning om vad vårt Torkypapper finns. Trots att det hänger väl synligt på köksväggen.

Så städchäääfen är den som konstant torkar här hemma. Överallt. Med min lilla specialflaska! Så jag tänkte att jag har fullt upp redan som det är. Så jag vill ha min vita diskmaskin!=)

Monica sa...

oki :)
säger inget mer :)

MonasUniversum sa...

Fast jag noterar att vår lilla blogghallick verkar veta vad hon pratar om, så du och jag kanske skulle bo ihop i stället. Jag bidrar med möbler och obegränsat med film. Och gemensam städning förstås. Om du lagar maten. För det är aptråkigt. Och så blir du självklart Diskmaskinschef!
Vad sägs om det?!!!!

Monica sa...

Diskmaskinchef & dela på städningen?
Hmmmm när ska jag få se alla filmer dårra?
Jag som är dvd /bio tokig!
synd ni inte har nån butik 'i Nacka förresten!

kanske nesta projekt? :)
Ska nog tipsa din make, finns många fina lokaler här ! haha

MonasUniversum sa...

NÄHÄDU, det ska du inte! För det är nämligen jag som måste åka runt och hämta alla kassor!!! Och Nacka suger en måndagmorgon TILLBAKA till stan!
Men, jag håller med. Att det är synd. För hos oss får man alltid ha aaaalla filmer i 7 dagar...Barasattduvet!