söndag 30 september 2007

Småflickor. Och tomten.

Granntjejerna är här. 3 och 5 år. 5-åringen kan läsa och skriva. Talibanen kan skriva, men inte läsa.

I går skrev talibanen en önskelista till jultomten. 5-åringen läser igenom den, och poängterar att vissa bokstäver inte är korrekta. Så hon korrigerar orden. Och de har en livlig diskussion huruvida till vem tomten kommer först.

Jag råkar veta att han kommer till talibanen först. För vi har samma tomte.

Hur som helst så kom talibanen på igår att, om hon skickar sin önskelista nu, så är hon först i kön liksom.

Jag talar om att det inte har med det att göra. Att det handlar om hur man är mot sina föräldrar, och sina kompisar. Att man måste uppföra sig. Och vara trevlig. Ändra fram till jul (och förvisso efter också).

Talibanen stönar;

"Men mamma. Jag ORKAR inte vara trevlig varje dag."

Sen börjar hon gråta.

För det är jobbigt att lyda sin mamma och pappa varje dag.

"För jag är bara 4 år, och då kan man inte det jämt mamma!"

Och vad fan svarar man på det?!! Hon är way too smart för sin ålder...

Rösta på mig

3 kommentarer:

Monica sa...

Haha jag känner igen det där själv :)

Hon är får go :)
Fint att du är i form igen!!
Kram

Monica sa...

Du Mona! Du som säger du inte har koll på datorer?
Hur sjutton fixar du så du ex : Skriver namn sen är länken aktiverad o du hamnar på en annan blogg?
Som du gjorde med Christina & Rosa?

jag hajar inte det! ::(

Dubbelörn sa...

Talibanen har verkligen huv'et på skaft.... undrar just vem det kommer fr *skrattar*