onsdag 19 september 2007

Arbetstitel?

Jag funderar lite på vad jag egentligen har för så kallad titel. Och då måste jag ju fundera lite på vad det är jag egentligen gör.

-Svarar i telefonen = TELEFONIST

-Sköter alla bolagspapper; bolagsförändringar etc, skriver nya avtal med diverse leverantörer, bokar möten åt chefen m.m. = VD-ASSISTENT

-Levererar varor = BUDBILSCHAUFFÖR

-Hämtar pengar i butikerna och bankar = EKONOMIASSISTENT (antar jag)

-Gör löner = LÖNEANSVARIG

-Intervjuar arbetssökande = PERSONALANSVARIG

-Beställer varor till butikerna = INKÖPSANSVARIG

-Tar emot telefonordrar/mailordrar/faxordrar = ORDERMOTTAGARE

-Packar ordrar = ORDERASSISTENT

-Tar emot varuleveranser = VARUMOTTAGARE

-Prutar priser från leverantörer = FÖRHANDLARE

-Ritar och planerar montrar inför mässor = MÄSSANSVARIG

-"Möblerar om" Strängnäs- och Solbergalagren (fysiskt) = LAGERARBETARE

-Flyttar varor från ena lagret till det andra lagret = FLYTTGUBBE

-Planerar om lagerlokaler = LOGISTIKANSVARIG

-Gör ny hemsida = INTERNETANSVARIG

-Utskick till media, skapar annonsmaterial = MARKNADSANSVARIG

-Byter glödlampor, ringer rörmokaren etc = VAKTMÄSTARE

-Installerar telefonsvare, datakablar, kopplar om datorer = TEKNIKER

-Ofrivillig fikare när chefen har bokat in besökare, och själv glömmer bort det "men kommer till kontoret snart" (sker typ varje vecka). = PROFESSIONELL "SMALL-TALKARE".

Åhh, ja just det;

-Ägare 50% = FÖRETAGARE

SÅ ÄR DET KONSTIGT ATT JAG GÄRNA SÄGER ATT JAG SITTER I KASSAN PÅ ICA, OM NÅN FRÅGAR VAD JAG ARBETAR MED?!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Klockrent! Bara idag har jag haft 6 av dina titlar. Jag har också lite svårt att förklara vad jag sysslar med. Ofta blir det följdfrågor på mitt svar "Kan man verkligen leva på det?", "Jaha, syr du dom också?" och liknande. Då ler jag en smula och ursäktar mig och säger att jag måste kila vidare.

tanja sa...

En liten fråga; Hur orkar du?

Anonym sa...

Skickar bara ett HEJA till dig.

Anonym sa...

Pust. Jag blir trött bara av att läsa.
Tillika mamma, fru, älskarinna, akvariumtömmare, m.m. m.m. Och bloggare! *s*

Anonym sa...

Rektorn där jag jobbar, brukar svara att hon jobbar på posten, när någon frågar vad hon jobbar med.

MonasUniversum sa...

Rosa: Jag kan tänka mig att DU får många konstiga kommentarer!
Tanja: Jaaadu. Adrenalin och överlevnadsinstinkten tar över...
MammaP: TACK!
Isabelle: Du har rätt. Jag kan lägga till ett par grejer till..
Junitjej: Ha ha, jag fattar precis varför!!

Anonym sa...

Wow, vilken lista! Förstår inte hur du orkar och det där var bara jobblistan, sen har du hemmalistan också! Tänk vilket visitkort du skulle ha ;-)

MonasUniversum sa...

Mimmi: Ha ha ha, där sa du nåt. Jag ska tamejfasen trycka upp det här på ett visitkort. Bara för att!

Anonym sa...

Mjooo, lite kluriga frågor får man allt. Jag vet en gång på ett bröllop (Camillas lockar) så satt jag bland för mig okänd människor, dom pratade om sina fina jobb på Sony, SF och annat. När jag svarade på frågan om vad jag sysslar med å log dom och nickade lite, läste i deras blickar "lilla flicka,,,", men sen när vi började prata pengar, omsättning, möjligheter, personal och annat då var jag helt plötsligt värd att pratas med (men då hade dom sjunkit så lågt hos mig så jag hade ingen större lust att ödlsa min tid på dom utan hade skitkul mer pojkarna på varsin sida om mig istället). I deras första fördomsfulla tanke så satt jag hemma på kammaren och sydde som jag sen sålde i min butik i garaget.
Nästa gång ska jag säga att jag är skolvaktmästarinna, vill inte snylta på ditt ICA jobb! ;)

MonasUniversum sa...

Rosa: Du kan inte säga att du är skolvaktmästarinna, för då får du en massa konstiga frågor. "Kassan på ICA" fattar ju alla. Så varför inte kassan på Coop Forum. Se där, klappat och klart!
Och jag håller med dig om män och "fina" jobb. Vilka trångsynta puckon!