fredag 7 september 2007

Tror vi har tagit oss vatten över huvudet.

Min man är en jävel på bissssniss. Och det går undan. Ibland går det lite väl fort.

Vi har skrivit ett 4-års kontrakt med Vällingby Centrum. Om en ny Hildurs-butik. Han var smart nog att släpa med mig, så att jag också fick skriva under. Jag hade ont i magen efteråt.

Sen kom mässan emellan. Så jag har förträngt allt.

Idag träffade vi kordinatorn för bygget. Eftersom vi får en helt nybyggd lokal. Ett tomt skal. Och då menar jag TOMT!

Vi ska själva fixa innertak, el, golv och en massa annat.

Och sen var det ju det där med skyltregler. Man får inte ha sin butiksskylt hur som helst. Vi ska visst ha fått två stycken broschyrer med strikta regler. Och de är inte alls i linje med vad vi hade tänkt.

Och vi får tillgång till lokalen först den 1/10. Sen ska centrumet invigas den 25/10.

Den 1/10 så skall vi börja bygga två montrar till Hem 2007-mässan i Älvsjö. Och vara där hela veckan.

Jag har lite problem att få det här att gå ihop. Men maken säger bara "det ordnar sig".

Mmm, eller hur!


Och städerskan var tvungen att gå efter 10,5 tim. Hon har halva huset kvar.

Jag sa ju att det såg för jävligt ut.

4 kommentarer:

Pihlina sa...

Synd att jag inte är elektriker eller butiksinredare eller nåt annat, eftersom jag har all tid i världen typ. :D

MonasUniversum sa...

Eller hur! Då hade du haft ett heltidsjobb ett tag framöver. Vi har dock lyckats rota fram en elektriker i gömmorna. Men han smällde av när han hörde att vi har 7 meters takhöjd...

Anonym sa...

Åååååå Mona!!!! Nu nu nu skulle du varit här med vinet haha!

MonasUniversum sa...

Eller hur Christina! Sitter i soffan och överväger att hämta lite chips. Maken har somnat med talibanen och tonåringen är på Gotland. Och skit är det på tv. Och jag har 10 videobutiker, men inga filmer hemma....