söndag 9 september 2007

Lövångest

Hur gick det här till egentligen?

Tittar ut genom altanfönstret och ser att jag har glömt kvar sommaren i trädgården. Badbassäng, bollar, miniträdgårdsset, hammock, utemöbler, gungor, rutchkana. Ja, rubbet.

Sen noterar jag att mitt hatobjekt nr 1 ger sig till känna: lööööv. Överallt. Nu börjas det.

Jag måste genast sätta upp en lapp på ICA. Det måste ju finnas nån som har lust att ta tag i det där. Nån annan.

För jag lovade mig själv i våras att jag aldrig, någonsin, kommer att hålla i en kratta igen. EVER!

Har försökt övertala maken att vi ska asfaltera hela trädgården. Och hugga ned alla 8 äppelträd och vår monsterek. För det var inte jag som ville ha den här trädgården.

Men han säger, som vanligt; "det ordnar sig".

Grrr

3 kommentarer:

Anonym sa...

Måste tacka för alla skratt du bjuder på. Hittade dig hos Ella tror jag det var och har med stort nöje "tjuvläst" ett tag. Du skriver underbart.
Kan meddela att vi oxå har glömt sommaren i trädgården. Mest för att jag vägrar inse att den är slut.
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Kan du inte ha PRAO i hagen ? Nån som säkkert vill bli gartner !
eller ring en närmaste skola .
Typ 5-6an eller högstadiet!
som vill tjäna lite penger till klass resa!

Monica

MonasUniversum sa...

Isabelle: Jamen välkommen! Och tack för komplimangen!

Moncia: BRA idé. Måste genast undersöka saken.