söndag 30 september 2007

Varför inte?! Eller?

Jag kom på lösningen på mina problem!

Man kanske skulle ta och satsa på att bli 3-barns mamma? Av erfarenhet så vet jag ju att jag inte kan jobba från 5:e månaden. Och att jag från månad 1 inte kan hantera någon som helst form av stress.

Hmm. Kanske inte så dum idé. Maken tjatar ju hål i huvudet på mig om det, så han skulle bli överlycklig.
Och då kan jag ju bli en sån där lattémorsa som man läser om. Då kan jag göra om i huset. När bebisen sover. Och så kan jag börja sticka, eller nåt. Och läsa lite böcker.

Wooooaaaooo! STOPP! Tonåringen måste ha lagt nåt i tekoppen. Herreguuud. Vadå lattémorsa, göra om, sticka, läsa och bebisen sover?!!!

Glömde jag alla nätter?! Och dom konstanta spyfläckarna på axlarna?! Och ensamheten, för maken jobbade jämt?! Och alla gånger de sa brak i blöjan, sekunden innan man skulle ut.

Fast.

Dom är ju så söta. Och luktar så gott.

Helvete. Jag måste gå och lägga mig. Fort. Så att jag kommer på andra tankar. Har ju en mässa att ta hand om. Plötsligt lätt som en plätt!

Go'natt!

Rösta på mig

10 kommentarer:

Scraphönan sa...

Tycker att du kommit på en toppenlösning jag! :-)
Tänk så mycket tid du kommer få att scrappa när bebisen sover, eller ligger och leker under sitt baby gym:-)
Lycka till med mässa, och tack för att du skriver och förgyller eb hopplös bloggläsar beroendes dag.
Kram

Scraphönan sa...

Tycker att du kommit på en toppenlösning jag! :-)
Tänk så mycket tid du kommer få att scrappa när bebisen sover, eller ligger och leker under sitt baby gym:-)
Lycka till med mässa, och tack för att du skriver och förgyller eb hopplös bloggläsar beroendes dag.
Kram

Malin sa...

Neeeeeeeeeeeeej! Inte någon bra idé alls. Det måste varit droger eller tillfällig sinnesförvirring som fick dig på de tankarna.

Monica sa...

Grattis 2 platsen.Ett klick till och du har tagit FÖRSTA PLATSEN!
Berätta hur det känns sen :)

Monica sa...

Ehhhheee har du redan gått i väggen? Om inte slå huvedet så blir allt som vanligt!
....................


Näää flåt, vill du ha barn är det väl en bra lösning,men skaffa för f*n inte barn för att få ledigt!
:)

Sen har du ju minst 18 år framför dig egen! Är det du vill?

nää då är det bättre ni anställer en deltid tycker jag! Billigare blir det också:)

Om det inte är så att du/ni vill ha barn då är det en annan sak,såklart :)

Eva sa...

Varför inte!!?? Jag tycker att du verkar vara en kanoon mamma.

Anonym sa...

Jodå det lät toppen, du har ju två duktiga tjejer som säkert hjälper till, sen ska jag inte ha fler men skulle gärna hjälpa till, kom igen nu!

Unknown sa...

Hmmm - menar du alltså att du skulle ha TVÅ st talibaner hemma då...????

Vill du gossa med bebis får du väl övertala nån annan att skaffa (rara M kanske behöver ett nytt scrappingobjekt?) åsså kan du låna istället.

Fast det är klart - dom är ju himla söta....

Anonym sa...

Naaawww ... en liten till ...?! Jorå!

MonasUniversum sa...

Tack för alla kommentarer, jag skrattar gott.

I synnerhet åt Ericaikakburken, som är min SVÄGERSKA (sambo med min bror) för hon kommer i så fall att få PRENUMERERA på detta lilla barn. Varje helg!!!