tisdag 25 september 2007

Mensvärk, och 7 (!) tonårsbrudar.

Idag är ingen bra dag. Jag är superstressad. Som vanligt. Vi har ju mässa i nästa vecka. Och vi får nycklarna till den nya lokalen på måndag. Vi ska alltså bygga en helt ny butik i nästa vecka. Samtidigt så har vi två montrar på Hem- och inredningsmässan.

Så det är lite körigt.

Givetvis så är man samtidigt Märta-Mens. Och jag är ingen lek dessa dagar.

Så jag har hela dagen sett fram emot en kväll på sofflocket. I lugn och ro. Med Dr Phil och lite annat hjärnslött. Räknade minuterna tills det var dags att lägga talibanen.

Klockan 19.00 ramlar det in 7 brudar här. Tonåringen frågade igår om några tjejer från den nya klassen fick komma och sova över, för de skulle börja sent i morgon. "Och dom vill så gärna träffa dig för H har berättat att du är så skön."

Som vanligt säger jag ja. Och glömmer.

7 TONÅRSBRUDAR.

Och jag har mens. Och jag är jävligt slutkörd. Så jag känner mig inte särskilt "skön" just nu.

Just precis nu så sitter jag vid matsalsbordet och hör dem spela Nintendo Wii. Och gastar som babianer. 3 meter i från mig. Och jag väntar på att talibanen ska somna. Så att jag kan smita upp till mitt sovrum. Och stänga dörren. Och äta choklad. Och tycka synd om mig själv.

Rösta på mig

6 kommentarer:

✿Ewa sa...

Stackars stackars dig ;], hoppas att sköna bruttan fick en härlig kväll i sängen med massor av choklad :)

MonasUniversum sa...

Mycket choklad blev det. Så idag har vi ångest!

✿Ewa sa...

Haha! Varför inte låna en stegräknare *L*. Jag fick dubbla leveranser ;)

MonasUniversum sa...

Nu är det ju så att jag råkar ha typ 500 st på lagret, då dessa ingår i ett sortiment som vi representerar. Jag har tittat på den. Sen lät jag den ligga kvar på hyllan. Tyckte den passade bättre där...

Monica sa...

kul att hon vill att ni ska ses iallefall även om det kanske va fel tidspunkt, nästa gång så be dom ta med massa extra choklad :)

Malin sa...

Mysigt med tonåringar!

Du behöver inte komma o rädda mig! Jag skaffar hängslen, livrädd och en okrossbar termos så klarar jag mig nog.