lördag 8 september 2007

Inspiration

Är duschad, påklädd och färdigäten 07.30. Läser Christinas blogg och blir inspirerad.

Inspirerad att slänga skit. Jag lever ju med en hamster, som har sparat alla jul- och gratulationskort sen 1802. Ungefär. Och när jag frågar vad han ska ha dem till, så blir jag ombedd att inte lägga mig i.

Nähä. Men skiten upptar 1 av mina kvadratmeter. Inte mycket, kan tyckas. Men då har vi resten som han sparat på: kläder från anno 1981, gärna med axelvaddar, gamla fula prydnadssaker från första, andra och tredje hemmet. Oanvända almanackor sen typ 1968. En miljon vhs-kassetter.
(Vi har ju bara 10 videobutiker med i huvudsak dvd. Så varför inte spara vhs. Som vi aldrig någonsin kommer att titta på.)

När människor kommer hem hit, så undviker jag att visa dem garaget. För det går knappt att komma in där. Jag skulle inte ens komma på tanken att försöka få in en bil där. Möjligen får en leksaksbil plats. Kanske.

Min dröm är att få hem grabbarna från Roomservice. Men det är tveksamt om ens dom vill ta i skiten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha! En till som har det som jag. Jag brukar säga att: "Han är född i hamsterns tecken och inte i oxens". Fast hos oss är det källaren som är FYLLD.

MonasUniversum sa...

Tina; Hade det inte varit för att jag är en riktig Bitch, så hade hela HUSET varit belamrat!