onsdag 5 september 2007

Vad vore livet utan en städerska!

För en månad sen åkte min städerska på semester.

Jag har ett hyfsat stort hus. Och jag bor med tre små grisar. Så det blev som väntat en katastrof.

De senaste 6 veckorna har jag i stort sett bara lagat mat, de dagar jag ens varit hemma på kvällen, och försökt vara en någorlunda "god mor". Det har inte gått så bra.

Således har mitt hus förfallit. Jag är en sån typ som mår fysiskt illa om det är oordning.

Så jag har mått illa i typ en månad nu. I går hade jag en "anställningsintervju" med en ny städerska. Visserligen kom min gamla tillbaka häromdagen, men jag har bestämt mig för att hon inte lever upp till det hon fakturerar mig.

Jag föreslog dessutom för maken att jag själv skulle ta ledigt varje fredag, och bara städa. Hhm, inte så aktuellt, sa maken. Som samtidigt skriker som en gris varje gång fakturan skall betalas.

Så på fredag kommer mitt hus äntligen att bli rent. Den stackaren kommer att få hålla på från morgon till kväll. Och det lär inte räcka. Det kommer att ta en månad innan mitt hus mår bra igen.

Jaha. Och vad ville jag ha sagt med det här då? Ingen aning. Jag är bara uttråkad och hittar på alla möjliga ursäkter för att inte behöva fortsätta med min äckliga hemsida...

Inga kommentarer: