fredag 7 september 2007

Livet i förorten

Denna helg skulle egentligen ha tillskrivits soffguden. För vi skulle göra absolut ingenting. Efter några hårda veckor.

Men så stöter vi på ena grannarna häromdagen. Det slutar med att vi (läs:maken) bjuder både dem, och grannarna i ett annat hus på middag i morgon.

Jag suger på mat. Eller rättare sagt; jag kan laga ganska god mat. Men jag avskyr det. Och att komma på vaaad.

I alla fall så ska vi äta förrätt hos ena grannparet. Husfrun som har den där dansmattan, som jag höll på att dö av häromsistens här i bloggen. Vi ska nämligen tävla. Allihopa. Som värsta förortsmupparna.

Sen kryper vi över till oss, där middag och efterrätt serveras. Och efter det så är det turnering, via Nintendo Wii, i boxning, tennis och bowling.

Maken har sett fram emot det. Han till och med föreslog att vi skulle "ringa in" några andra par.

Jag sa åt honom att han fick lugna ner sig lite. Att jag inte är nån jädra köksmästare. Dessutom är jag fullkomligt slutkörd.

Men, som sagt, maken har sett fram emot detta hela veckan.

Tills idag.

När han tittade i tidningen och konstaterade att Sverige spelar mot Danmark, eller vad det nu var, i morgon kväll 19.30.

Nu hoppas han på en akut maginfluensa. Eller nåt..

Inga kommentarer: