fredag 21 september 2007

Får ett mail från maken...

Sitter hemma och gör löner. Det poppar upp ett mail med rubriken "I morgon mellan 08.00-09.00."

Han undrar om vi ska ta med talibanen och åka ut till K&A, som ska gå en 9-håls golfrunda. Om vi ska ta en promenad på banan, medan dom golfar.

Och jag undrar om han har rökt nåt olagligt.

För det första så kan jag inte ens stava till golf, även om maken spelar. För några år sen så fick jag ett klubbset, eller vad det heter. Med värsta Calloway(?)-klubborna. Dom gör sig fint i hörnet på mitt kontor.

För det andra så innebär INTE "familjehelg" att jag ska gå upp tidigt, käka frukost, åka i väg till en golfbanan FÖR ATT TA EN PROMENAD kl 8 på morgonen.

Det står "mellan 08.00-9.00", men lite längre ned läser jag "att det tar väl ungefär 1,5 att gå runt."

Han motviverar det hela med att "vi behöver ju lite motion".

Helt rätt.

Men fanimej inte på en golfbana, där bollarna yr runt huvudet. Med en 4-åring. Och jag kan bara tänka mig vad som händer om talibanen blir kissnödig. För det hände mig en gång;

Vi var i Thailand och maken ville ut på en golfrunda. Jag tänkte att jag skulle vara en god hustru och gå med honom. Och titta. För jag hade aldrig varit på en golfbana.

När man beträder en sån här historia, så finns det ju en himla massa konstiga regler. Det är kläder, det är uppförandekoder, och en himla massa annat.

När vi var på typ 12:e hålet så blev jag kissnödig. Så medan maken stod med ryggen mot mig och slog en boll, så passade jag på att uppsöka en liten buske, och uträtta mitt panikbehov.

Han vänder sig om och ropar efter mig. Jag tjoar tillbaka från busken, och jag tror att maken ska få en allvarlig hjärtinfarkt.

"Erunte klok?! Eru galen?! DET ÄR ABSOLUT FÖRBJUDET ATT KISSA PÅ GREEN!"

"Du. Fråga mig om jag skiter i det. Jag är kissnödig, jag hinner inte bort till klubbhuset, så varsågod och skölj, för jag sitter bra här." Sa jag.

Det där har han givetvis berättat för allt och alla. Och alla golfare har ju näst intill svimmat. För så gör man ju bara inte.

As if I care.

Rösta på mig

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, klart man kan kissa på green...måste man så måste man ju...

Monica sa...

haha du är kul!
Men du kan väl ta med dig Christina som ett bra sällskap hahahaha

MonasUniversum sa...

Christina kommer att vara medvetslös i morgon!!

Anonym sa...

Golfbana=gräs=naturen, och man får ju kissa i naturen :-D
Säger hon som rider på golfbanan på vintern ;-)

MonasUniversum sa...

Du har SÅ rätt! Att jag inte har tänkt på det förut! Fast han kommer väl att hävda att Allemansrätten inte gäller på en golfbana...=)

Dubbelörn sa...

Hittade hit via Christina... o nu har jag fastnat här i dryga timmen!! Har läst o skrattat, läst o skrattat ännu mer.
Vilken underbar blogg!!

Nu måste jag duscha o iväg för att hinna handla, but I'll be back... *gapskrattar* I'm hooked!
Kramar

MonasUniversum sa...

Vad gullig du är! Och varmt välkommen! Jag är, liksom du, ett stort fan av Tre Flickor...!