onsdag 12 september 2007

Manna från himlen...

Min dag började 07.00 med att jag och kollegan åkte till vårt lager i Strängnäs. Packade hela jeepen full med s k klotljus, inför den stundande mässan i oktober. Kan säga att det ryms några hundra i en Volvo jeep.

Insåg också att vi måste åka några vändor till. Förra året så köpte vi på oss (läs:maken!)en miljard asfula tavlor, och vad är ett bättre ställe än mässan för att få iväg skräpet?!

Hela vägen dit, och hem, så lade vi upp planeringen för våra två montrar. Vi kände att allt var fullkomligt under kontroll.

Tills vi kom tillbaka till kontoret och hade "mässmontermöte" med chääääfen. På två sekunder så såg han till att vi tappade kontrollen fullständigt. När min man har möten med oss så ska det gå fort. Jävligt fort. Så man är fullständigt slut efter 30 minuters möte.

Mitt under mötet ringer en surkärring från Miljöförvaltningen. Och jag pratar SUR! Jag skulle ha inkommit med ett besiktningsprotokoll över vår nedgrävda oljetank i april!

Jag minns att killen som skulle komma, aldrig dök upp. Jag minns att jag mailade honom, utan svar. Och jag minns att jag fick nån sorts påminnelse i juni. Eller nåt.

Nu ringer kärringen och är skogstokig. Meddelar kallt att hon avser att skicka ut ett vitesföreläggande om 5000 kr.

Under några sekunder så övervägde jag att säga att maken hastigt avlidit, och att jag därför haft annat i huvudet, än en sketen besiktning av en tank. Som vi inte använder.

Jag besannade mig och sa, "jamen gör det dåra". Och lade på. Sen ringde jag snubben som aldrig dök upp, så nu kommer han i nästa vecka. Hoppas jag.

Jag var stensur när jag kom hem. Hela min mässplanering är åt skogen, för att maken kommer med skitidéer. Och sen surkärring från Miljöförvaltningen.

Hämtade posten. och vad hittar jag?!

En liten skatteåtebäring på 17 000 kr!

I tio års tid så har jag fått restskatt. Varenda eviga år. Och jag har svurit åt maken. Som har skött det. För att jag är för lat. Hans förklaring har varit att det är för att jag är inblandad i ett av våra bolag.

Hhhm.

Måste kolla om jag fortfarande äger bolaget. För varför får jag annars tillbaka stålingar helt plötsligt?

3 kommentarer:

Monica sa...

Men va kul!!!
*grattis*
Va ska du hit på för kul då , :) snygg väska ? nytt halsband :)

Men Mona? Du måste berätta hur det går med diskmaskinen, F*n jag är ju nyfiken! Det är torsdag i morgon!

MonasUniversum sa...

Tack!

Jag ska ta ett allvarligt snack med maken ikväll. Till min fördel är dock att jag inte tror att han kommer vara ledig i morgon, och då blir det ingen diskmaskin!

Anonym sa...

Det var en härlig avslutning på en sugig dag. Unna dig något riktigt härligt onödigt.