lördag 11 juni 2011

Vet ni vad det här är?


Insidan av en toalettdörr på NK.

I morse fick jag ett sms från maken om att jag skulle ta mig in till stan med tunnelbana.

Sen skulle jag gå till ett café och ta en snabbfika.

Jag är gastric bypass-opererad och tål inte socker så bra och vid normala intag blir jag sömnig. Vid onormala, typ en kokoskaka och söt chailatte så får jag en kraftig så kallad dumping: otrolig hjärtklappning, svettas i floder och måste på toa.

Efter fikat får jag sms om att gå mot Norrmalmstorg. Utanför NK hoppar hela familjen fram bakom en pelare.

För att fira vår 10-åriga bröllopsdag så ska maken bjuda mig på en Pretty woman-shopping på NK.

Vi hann innanför dörrarna när min dumping satte igång.

Och här sitter jag nu. Snacka antiklimax.

Published with Blogger-droid v1.7.1

22 kommentarer:

Tuss sa...

Haha, men asså ... Mona. En fråga. Varför fikar du sött när du vet att du måste dumpa osv sen? Jag fattar inte! Lär man sig inte efter ett tag..? ;)

Anonym sa...

Som i pretty woman....."big mistake". Hoppas attacken ger sig och att du kan få gå lös i affären. Håller tummen för det :)

Ting sa...

De får vänta!
Hoppas du får en kanondag tillsammans med familjen!

Anonym sa...

Lät inget vidare.
Men gud vilken härlig present av maken! :)
Och grattis på bröllopsdagen!

Lisbeth sa...

Hoppas du slipper vänta 10-år till med överraskningen.Helt underbar present. Var rädd om mannen din
Och du hoppas du kommer ut från toaletten innan dagen är slut

Anonym sa...

Nej men....!! Stackars dig säger jag... även om det är självförvållat.

Känner sååå väl igen det. Förståndet i mig säger: Stoppa INTE i dig det där då går det åt fanders.
Den idiotiska optimisten i mig säger: Det går nog vägen den här gången... Vilket det naturligtvis inte gör.

Väldigt gulligt av maken, bättre än så kan nog inte en present vara och de väntar garanterat till du mår bättre och då hoppas jag att ni båda får en riktigt trevlig fortsättning på dagen.

Ninnie

Chrissan sa...

Tyypiskt! Hoppas det gick över så du hann med lite shopping! :)

Och grattis på bröllopsdagen, kram!

Malin J sa...

Vilken fin bröllopspresent. Se till att dumpa klart nu så att du kan njuta av presenten ;-D.
En sak till. Att inte kunna motstå socker fast man vet att man blir dålig av det kan bero på annat än glömska/tankspriddhet. Läs på om sockerberoende. Är ett helvete att bli av med rent ut sagt. Abstinensen är överjävlig. Men jag kommer att lyckas...någon gång ;-).

Jess sa...

Säger också stackare!! Inte roligt med en mage som ger upp.

Men jag håller med Tuss - Varför, varför, varför äter du socker och försätter dig i sån här situation? Det är ju inte första gången?

(Jag antar att du överdriver lite på bloggen och så, men det känns som det är rätt ofta du råkar ut för de där dumpningarna. Det kan väl inte vara hälsosamt, det måste ju slita något oerhört på kroppen? Ta hand om dig - allt socker i världen är inte värt en förstörd kropp!)

Anonym sa...

Jag håller med några av ovanstående - varför Mona??? Var rädd om dig! Grattis på bröllopsdagen iallafall, hoppas att du hann gå loss ordentligt i affärerna sen.

Amy sa...

Han kan ibland, maken!! ;-)
Hoppas du inte satt där alldeles för länge (även om jag inte fattar varför du äter sött när du vet vad som händer) och att du tömde makens plånka! =)
Grattis på bröllopsdagen.

tigerlilja sa...

Är det fönster i toadörren??

Unknown sa...

Vilken bra present. Efter alla dina kilon behöver du nya kläder. Hoppas du har en personal shopper med dig som säger: Inga tunikor idag!!!
Nu har du ju kropp för att klä dig smalt.
Grattis!

Anonym sa...

Hahahahaha. One word, and one word only. Rookie!

Grattis på bröllopsdagen *nynnar på "han går som en karl...." ;-)

// Jupp

Anonym sa...

och idag duger han!??!!

Rebecca sa...

Håller med om vad en del andra redan skrivit!
Men det ligger en hel del i att en magoperation inte löser ätstörningsproblematiken!!
Om man fortsätter att äta samma saker som före operationen kommer man förr eller senare att gå upp i vikt igen, eller att utveckla andra beroenden i stället!!
Jag skulle önska att det ska erbjudas terapi i stället för kirurgi för överviktsproblematikem
n, särskilt skrämmande är att skattepebngar används till operationer av personer som inte av medicinska skäkl är i behov av en operation, skamligt att slösa så med våra gemensamma skattepengar, dessutom vill ju många betala så lite i skatt som möjligt!!

Anonym sa...

Om man fortsätter att äta socker trots att man vet att man blir skitdålig av det så har man ju problem som en bliavmedfettet-operation aldrig kommer att lösa.

Gå i terapi i stället för på kafé!

Anonym sa...

OH My GOD!!! vad folk har åsikter är själv gbp op,vet precis o förstår precis vad du varit med om..skit i alla präktiga du vet bäst själv lyssna inte på dem..

kram smålands sanna

Ragatan sa...

Så fantastiskt många terapeuter till kommentatörer vi har idag. (läs: näbbgäddor)

Klankis sa...

Tror du möjligtvis att jag kan få skicka min karl på kurs hos din?

Ebba sa...

@Rebecca "Om man fortsätter att äta samma saker som före operationen kommer man förr eller senare att gå upp i vikt igen, "

öh, nej? Man blir inte nödvändigtvis fet pga det man ÄTER, utan mängden... Smurto

Nina sa...

Rebecca!! Gå och lägg dig!!!!!!