måndag 27 juni 2011

Just det ja, nu kom jag på varför jag sällan handlar på IKEA



Stora jeepen på service när man ska handla på IKEA betyder liten Volvo S60. Ni som kan bilar förstår att med en stycken tonåring, och en stycken taliban samt en halvfull baklucka, så blir det trångt om saligheten. För på IKEA kan man inte bara handla EN sak.

Så efter mycket tricks och fix så fick talibanen sitta på en trave kartonger. Givetvis bältad. Kunde bara få med mig ett skoskåp fördelat på två kartonger. Hem och lasta ur, svetten lackar. Ut i hallen, upp med varorna fram med beskrivningen.

....som börjar på sidan 15. Ehh, nåt är fel.

Kan själv, hur svårt kan det vara liksom.

40 min senare är jag redo att elda upp skiten i brasan. 

Kanske ska ta en matpaus och gå upp på internet och leta upp den fullständiga beskrivningen.

7 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Jag säger intee lycka till för det låter bara hånfullt:)

Ida Hedberg sa...

Halloj!
Välkommen in i min värld!
Skriver om mina gamla glansdagar som e-kännigendis och om min son och mitt liv!
Ser fram emot ditt besök!

Ida Hedberg sa...

idahedberg.blogspot.com

Cecilia N sa...

Den bästa monteringsbeskrivningen jag läst innefattade en fikapaus mitt i.

Ett stenkast från Fyndet sa...

Jag säger bara Hemkörning. 495 kr. Som en dröm.

Har precis fått besked att min hantverkare kommer på måndag. Lite oplanerat, minst sagt. Innan dess måste jag införskaffa köksskåp till min tvättstuga, en garderob till och lite annat smått och gott på det stora varuhuset. 495 för att få hem allt är värt vartenda öre. Bär in gör det oxå!

Sussi sa...

En av de bästa reklamkampanjerna har IKEA stått för!! "Vi packar i platta paket, du skruvar och muttrar!"
Muttrar får du tolka som du själv vill...

Frida sa...

Mona, man kan köpa varorna med hemkörning och montering... I alla fall här i utlandet som jag bor i... Det är värt varenda öre!