fredag 10 juni 2011

Varför åka till Italien och käka

För ett par år sen så sålde ägarna till vår lokala restaurang, som var vida omtalad för sin sjukt goda mat och bra priser. In kliver ett par som tänker att "aha, här bor det folk med feta plånböcker, lets make a vita-duk-kandelaber-restaurang-med-svindyra-priser".

Och hade de haft på fötterna beträffande kvaliteten så kanske, k a n s k e jag hade tyckt att det var okey. I alla fall att gå dit då och då, istället för var och varannan vecka förr om åren. Men de gånger jag varit där så blir jag bara förbannad. Shame on you Elliots.

Och eftersom jag tycker att det är skitviktigt att man supportar lokala näringsidkare så blev jag grymt glad när darlingen Kaos-Anna berättade att hennes kompis skulle öppna restaurang här i hooden.

Så efter skolavslutningen idag så bestämde jag mig för att bjuda talibanen på god lunch för att fira att hon varit så duktig under hennes första "riktiga" skolår.


Alla ni Bromma-bor, åk till Bromma Blocks och ät på TuttoItalia. För fifan så god mat de har! (Särskilt raviolin!) Och det går utmärkt att ta med sig en buffé hem, om man inte känner för att sitta och häcka där.


Och det är exakt vad jag ska göra i morgon!

Ehh, man behöver kanske inte bara vara Bromma-bo för att äta där. Åk dit från hela Sverige vet jag!

För det var det värt.

7 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Bra att ni fick till det :-)

Finns i Nacka också - Sickla köpkvarter. Mycket bra.

Sabina sa...

Och jag som tänkte säga tvärt emot, i Sickla tar de bra betalt för micrad mat utan kvalitet..

Freedomtravel sa...

Tack för tipset! Är inte Brommabo, men däremot Sumpanbo, så Bromma blocks ligger inte långt bort!

Anonym sa...

"Tutta Italia" hade låtit bättre...men vi får prova nästa gång vi är där.

Anonym sa...

Tips:
http://www.piazzaitalia.se/home.htm

/ullis

Anonym sa...

Jag håller med Sabina! Dyrt och dåligt i Sickla. Efter att ha fått gammal pasta en gång för mycket så har jag helt slutat handla där. Det är möjligt att de är bättre i Bromma.

Ps. Jag är en oteknisk höna som inte förstår de där "välj en identitet" så jag förblir ofrivilligt anonym.

Karina sa...

Kommer upp i juli...kanske vi ska ses och käka där ?

Kram i massor