söndag 5 juni 2011

När man är världsbästa mamman

Talibanen är en rätt intelligent tjej. Eller, väldigt intelligent. Så när jag för nåt år sen lurade i henne att man får fyrkantiga ögon av att titta för mycket på tv, så blev alla i omgivningen aningen förvånade över att hon gick på det stenhårt. Ja jag vet, I´m an evil mom.

Hur som. Talibanen frågade för ett tag sen om hon och bästa kompisen möjligen kunde få titta på Harry Potter-filmerna. Jag var tveksam tills jag kom på att jag började läsa böckerna för hennes storasyster när hon var i samma ålder, så jag sa ja. Men talibanen fick plötsligt lite ångest.

"Mamma, jag kommer få jättemycket fyrkantiga ögon!"
"Ja, men om du låter bli att titta på tv under hela nästa vecka så är det lugnt igen." Sa den skitelaka mamman.

Så vi bestämde att bästa kompisen skulle komma igår och att de skulle få se så många av de 7 som möjligt. Att de skulle få vara på talibanens rum och inte behöva gå ut därifrån mer än på toa. Tjejerna har pratat om det här i skolan under hela veckan och klasskompisarna har varit mer än avundsjuka.

Så mellan 16.00 och 22.30 i går så jobbade jag som servitris här.
De hade bestämt sig för köttbullar och makaroner, men där sa jag nej. Jag serverade teriyakilax och ris, men de dealade till sig att slippa grönsaker. Okejrå.

De kunde inte välja mellan vaniljsås och mjölk...så de blandade. Ehh..äckligt, men de var mer än nöjda.

Avslutningsvis lite snacks. Skålen med choklad fick inte plats på bilden.

22.30 kollade jag läget. Då hade de borstat tänderna, stängt av tv:n och låg sött och sov.

06.30 satte de på den tredje filmen.

8 kommentarer:

Lisa sa...

fy fabian vilken härlig helg tjejerna måste ha! Inte utan att man blir lite avis... fniss...

Ska nog föreslå nått liknande för mina ungar, dom kommer avguda mig i evigheter! hehe.....

Ulrika sa...

Helt underbart! Tror minsann att du redan är förlåten för fyrkantiga-ögon-vita-lögnen!

I min värld sa...

Vilka sötnosar :-) men så himla kul de måsta ha haft med dig som servitris och film heeeeela kvällen. Himmelriket för ungar

Unknown sa...

haha Helt underbart
:-)

Katarina sa...

Som mamma till en sjuåring vill jag bara varna för att filmerna blir väldigt läskiga på slutet.

Femman eller om det är sexan är inte ens översatt till Svenska för att det är så pass.. Ja läskig.

En mamma eller pappa bör finnas tillhands :)

O. sa...

Underbart ju! :)

Anonym sa...

Hur 17 fick du dem att äta teriyakilax? Här hemma får jag knappt i 12-åringen annat än tråkmat som mackisar o köttbullar, typ..:( så trist..

Anna sa...

Svägerskans son var inte alls rädd för fyrkantiga ögon. Som ca 5-åring sa han efter att ha blivit varnad för TVns fyrkantighet: "Men mamma, då tittar jag bara på nå't runt sen". Smart unge... :)