onsdag 29 juni 2011

Aktiebolag Frätskador

Talibanen går denna vecka på ett så kallat dagläger med friidrott och ingen har väl missat att solen visar sig från sin bästa sida just nu.

Så första dagen brände hon sig eftersom hon har en mamma som inte har alla hästar hemma.

Igår morse ringde hon mig på jobbet och frågade var solskyddet fanns.

"Där uppe i badrummet, i högra skåpet längst ned. En blå flaska."

"Du får följa med mig i telefonen mamma, så att jag hittar."

Klamp, klamp, klamp i trappan. Skåplucka öppnas.

"Ahh, jag hittade den, tack mamma!"

Sekunden innan jag lägger på så får jag för mig att fråga vad det står på flaskan.

"Det står K l o r i n."

"Oj, nää, fel flaska. Du, vänta till jag kommer hem så tar jag fram rätt."

6 kommentarer:

Monkan sa...

Oh my god ! skulle inte vilja se den huden efter en klorinbehandling !!! Hoppas hon fick rätt skydd !
monika

Silla sa...

Ha ha ha..
Ja min humor men självklart skulle jag inte vilja att hon smörjde sig med det ( som jag faktiskt inte tror hon hade gjort heller)

ihemmetslugn sa...

Hoppsan :) ser humorn i detta men förstår självklart även allvaret i det.

Åsa Hellberg sa...

Ha, vilken tur. Följa med i telefonen är bra.

Mimmi (Mrs Lee) sa...

Ouch, tur du frågade! Men Talibanen verkar vara rätt skärpt så hon hade nog reagerat på lukten, hoppas jag.

FrökenGunilla sa...

Hade kunnat gå illa det där...
Meen - det röda kanske hade blekts lite? (ja vet, dålig humor....)
Smart tjej i alla fall!
(å smart mamma, som tänker snabbt!)