torsdag 9 juni 2011

När man säger ja tack och amen till att fixa saker

I vår skola har vi som tradition att Föräldraföreningens styrelse, där jag ingår, köper presenter till all skolpersonal som inte har egna klasser.

Detta eftersom vi föräldrar har en naturlig tendens att glömma de som inte syns; mat"tanterna", vaktmästaren, gympaläraren, skolsyrran, och alla de andra.

Och som av en händelse så råkar jag vara en grossist inom heminredning, vilket gör att Föräldraföreningen får rätt bra priser. Typ skitbra. Vilket betyder att man kan skaka fram ganska schyssta grejer. 

En enda nackdel dock.

Guess who´s paketinslagare. I blir det jättefina svensktillverkade brickor, som vi själva har designat. Men nästa gång jag designar ska jag tänka till två gånger när det kommer till runda former. Sweet Lord vad det var svårt att komma på hur jag skulle få det snyggt.

Eller ja, det ser inte så fint ut här, men det är det på riktigt..
...så därför har jag inte haft tid att blogga idag. 25 presentinslagningar för överräckande i morgon.

Nu iväg på styrelsemöte. Tacksåmyckethej.

15 kommentarer:

Katarina sa...

Det var väldigt fint gjort av er. Jag har aldrig hört talas om att folk gör det. Tummen upp.

Anonym sa...

Tanken slog dig inte att någon av personalen möjligt läser din blogg, och fick sin present outad nu? ;)

Vivi sa...

Åh är det en svart längst bak? Vem är Åf för dessa i Sthlm lr Karlskrona? Har Syster Lycklig dem? Har en kompis som skulle älska den.

Elliotsmamma sa...

Så snygga! Min svärmor skulle älska dem, finns de i Malmö området? Extra guldstjärna för att ni tackar övrig personal, sällan de blir uppskattade.

Chrissan sa...

Vilka snygga brickor och vilket fint initiativ.:)

September sa...

Men åh vilka fina brickor. Vill ha.

Eftersom jag inte har turen att jobba som mattant/vaktmästare i er skola undrar jag var man kan köpa dom fina brickorna. Finns dom månne utanför tullarna?

Anna sa...

Å så smart av er! Jag är själv en sådan slöjdlärare som inte har klass och som blir bortglömd... Inte för att jag tycker att man ska överösas med presenter men det kan faktiskt bli lite pinsamt när föräldrar och barn märker att de missat någon.

Fö snygga rackarns snygga brickor!

Bettan sa...

Varför har man inte tänkt på det? Bra initiativ!

Therese sa...

Bra idé, den tar jag med till barnens skola! Men hur löser ni finansieringen, rent praktiskt? Insamling i 7 klasser känns inte så lockande...

Sus sa...

Bra där Mona! Vi får inte glömma de viktigaste personerna i en skola.

Och mobilinställningen har du lyckats ändra.
Din blogg ser helt annorlunda ut i den.
Ska klura på om jag gillar't eller inte.

MonasUniversum sa...

Therese: Vi har 312 barn i skolan och varje familj är automatiskt medlemmar i Föräldraföreningen. Vi har ett frivilligt bidrag på 200 kr per år, per familj, som jag med jämna mellanrum mailar ut och tigger om..

Sus: vetefan vad jag har gjort. Råkade trycka på nån knapp i inställningarna och hittar jag inte tillbaka dit!

epsilon sa...

Vad bra, de blir nog ofta glömda . och det är roligt att få en blomma eller en nån sak det vet jag som varit klassföreståndare på högstadiet i många år. Amplar, skålar, blommor (en gång en kaktus). Så de blir nog jätteglada över de fina brickorna.

Lisbeth sa...

Håller med om att det är svårt. Varför har ingen kommit på att designa runda kartonger? Det är samma dilemma med många andra prylar.
Lycka till med paketen och kom ihåg det ska vara snyggt också

Rijo sa...

Jag är en sucker för fiiiina påsar att lägga presenter i och ge bort =). Kanske en ide för er??? Kram kram

Anonym sa...

Varför har jag inte jobbat på er skola för? :) Alltid blivit bortglömd eftersom jag inte varit klasslärare. :P